Följer med Camilla till läkare.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 11
 
 
180313
 
 
Grattis
Matilda & Maud
 
DAGENS CITAT  
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är man på G igen, detta
kommer att alltid vara tror jag. Om jag inte
jobbar kommer jag säkert vara så rastlös att jag inte
kan sova, eller så kommer mina lyckodagar tillbaka och jag 
kan sova :) Man kan ju aldrig veta förens man är där.
 
Min morgon är på G och min tid på morgonen har gått över 
från morgonstök till att bli lite trött och seg och lite
stuket jag vill inte. Det är lite ofta detta
inträffar och det är inte så kul. Men
jag jobbar på att fixa att det
blir kul.
 
 
Frukost,
den skall jag nu
inta med allt vad detta
innebär. Fil och musli först som
jag brukar. Mina musli är ju special blandade 
så det är en god frukost. Intar en kaffe mer en smörgås
senare. Och så upp med nyheter för att läsa lite, ljuset är tänt och
det är  så harmoniskt. Det är skönt med egen tid.
 
 
Men den tar också slut när det är som bäst.
Nu är det bara att styra Bee mot Brinken. Lite kaffe och
så börjar  vår läkarturné. Först går Camilla till dagis med Linus.
Sen är det bara att dra mor sjukhuset och läkare. Först ut är Alexandra,
Reumatologen. Camilla berättar sin resa och hon blir lite förskräckt. Det är ju
inget skoj som inträffa Camilla. Hon ser frågande ut men då kommer mamma lejon in.
 
 
Ta och gör en genomgång på allt så hon kan bocka av och ser att allt är OK.
Det är inte roligt att vara i denna position och ingen vill hjälpa henne.
Så läkaren läser alla anteckningar från Solna och bestämmer sig
för att göra en ny röntgen på skallen. Ögon undersökning
också så då är vi igång. Jag skall skriva en lista som
hon kan bocka av så det blir bra till slut.
 
 
Då hinner vi med en kaffe och
sen upp till Camillas granne som ligger på 
HS. Vi är där dryga timmen. Sen är det Kurator tid.
Här blir det massa snack, nä jag är inte med in. De beslutar
om att Camilla skall ta tag i en psykolog och försöka bena upp detta 
med hjärnan. Hoppas det kommer i gång med allt så hon kan lägga detta bakom
sig. Vi går också till apoteket när vi skall gå till bilen. Nu skall vi hem och ta lunch.
 
 
Det blir biff stroganoff alla Thomas, den är god och han jobbar hårt.
Men vi lägger oss på soffan hos henne och inväntar klockan
15.00. Då Linus skall hämtas. Lite tv och kaffe på maten.
Jag tror vi somna båda två, Juhani väckte oss.
Då skall jag försöka hålla mig vaken 
för att hämta Linus.
 
 
Han blir glad och vi åker hem.
Jag tar en kaffe och sen är det nog lite tack 
och hej, trevlig dag trots att vi var på sjukhuset.
Nu skall jag hem och se om jag skall på börja middag eller
vänta till efter 18.00. Jag tror att det får bli så. När jag skall fixa lite på
min dator går proppen, så irriterande,  Vi skall dra om lite sladdar i helgen så
vi kan slippa detta. Juhani är skitgrinig för det inträffade. Jag känner att det är inte mitt
fel fast det säger han. Nå väl han fixar allt så nu fungerar det igen.
 
Gubben kommer hem och jag skall börja med maten, falsk Walewska  blir det.
Och det äter ju Juhani också, han äter inte fisk säger han, så det kan ju
vara jobbigt då. Han äter och det är ju bra. Nu tror jag att jag skall
lägga mig, jag har redan sovit på soffan så det är lika bra att
lägga sig.
 
 
Sov gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0