Helgen i Ärla

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 9
 
180303 + 180304
 Gunborg &Gunvor + Adrian & Adriana 
Grattis
 
 
 
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag kom hit i går kväll och var rätt seg. Lite gos med tejerna blev det.
Sömnen kom som ett brev på posten jag blev så trött efter middagen.
 
Vacker morgon
 
I dag vaknade jag fem, nu undrar jag lite lätt vad gör jag uppe så här dags?
Min man har gått ner till vårat rum och han sover så sött, barnen
sover också. Bara jag är vaken vilket inte är helt fel. Kan äta
i lugn och ro. Kokar kaffe njuter av morgonen, vi skall
ut i dag och röja lite träd. Men vi tar det i
samband med lunch och grillar korv.
 
 
Solen skiner vilken dag
 
Pulkan kom fram
 
Bee fick vara med på kort, Amanda drar Jolin & Haylie
 
Här skall röjas
 
Johanna och Haylie blev trötta efter fem minuter. Gubben jobbar hårt
 
Amanda är så duktig, elden skall ng ta sig.
 
Amanda kämpar med brasan. Joline vill ha korv NU
Johanna är utråkad :)

Vi gick in, efter tre timmar, alla utom Amanda och
gubben, han lyckades få fart på glöden :) . Så vi andra åt råa
korvar medans Ari och Amanda kunde grilla sina :) Det var en kul dag i 
alla fall och vi kan sätta oss och kolla på mello och äta godis efter middagen.
Så skön dag, vi somna i soffan alla tror jag.
 
  
 
  

20180304
Ny dag och nya äventyr :)
Frukost och städning står först på listan :)
Vi skall fixa lunch också och sen så mot Eskilstuna och
LEO´s lekland. Där kan dom springa av sig och köra slut på sig
själva :) Jag är imponerad; Johanna vill hem efter 30 minuter och lika så
Amanda för jag ville inte köpa godis åt dom. Joline skaffa två kompisar där och var
med dom.  Haylie fantastisk unge, så företagsam och hon tar vara på all tid hon har här.
 
  
 
Leker, springer, kollar vad vi sitter, leker vidare, klättrar och skrattar.
Jag fångar in dom och vi fikar, det var en bra tank för Haylie som leker vidare.
Dom två stora börja leka kurragömma så dom hade roligt trots allt. Nu tar vi oss hem.
Varsin slush får dom och så var vi på G hem till Ärla.
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
Nu är det bara kvällen kvar och det betyder middag.
Nea och Jimmie kom  hem och vi umgicks en stund och sen 
var det bara att hoppa i bingen och sova, trött är jag

Sol nedgång
Klockan 16.30
Kolckan 18.15
Klockan 19.00 
 
 
Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0