Jag kör denna dag också

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 9
180301
 
 
Grattis
 
Albin & Elvira
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hello, då är det en ny dag för mig och
den börjar med morgon stök = Dusch, leta kläder,
ta på kläder, smörja face, bli sugen på frukost.  Det är mitt
morgon stök :)
 
 
Så då skall jag ta frukost, yoghurt, musli, smörgås, som i dag är
rostat, avslutar med kaffe och just smörgåsen :) Tänder ett
ljus för skälen och energi tillförseln. Det fungerar man
tänder det och ser hur vacker den är. Man fylls 
med ny fin energi.
 
 
Min dag är ett faktum och rullar igång.
Så vad har vår tokiga värld ställt till med? Har
USA gjort galenskaper eller?? Kan man andas lugnt igen?
Ja det återstår att se.
 
 
 Då skall jag fixa ett CV med hjälp av Camilla och söka lite 
nya jobb då Kan inte stanna så värst länge på Västergården.
Vi har en ledning som är helt galen. Och det är synd för jag har fina
kollegor och två av mina gamla SSK på plats :) Så det är lite tråkigt.
 Men man skall förnya sig lite har jag hört :)
 
 
Då så CV fixat och lunch med tonfiskmacka med Camilla.
Det är ju så bra som det bara går. Jag fattar inte att 
allt är så enkelt och så korrekt att man bara är
och allt faller på plats som om det varit
så hela tiden.
 
 
Nå väl nu skall jag till jobbet, mot Huddinge och Västergården :)
Kommer fram och då är det ju så att min kära kollega inte kommer.
Hon är ju sjuk. Jobbigt för mig och det blir en timmis då. Inge fel i det jag
kan jobba med alla :) Men det blir lite så att säga jobbigt om bara jag har delegering :)
När jag ser vem jag skall jobba med så är det ju så, jag blir ensam med delegering :) Jobbigt.
Nå väl hinner snacka med Inga och Maria och sen är det bara att gasa på.
Jag jobbar massor med att allt skall vara som alla vill men det går
lite fel för vissa, och det känns lite jobbigt. Jag har också lite
tur för vissa boende föredrar killar och då är det bra att
ha en kollega som just är kille :)
 
Nu skall jag se till att allt blir
bra middagen skall serveras och
det är bara att brassa på. massa mat blir över.
Vi får starta med halva portioner och vi har några som
inte äter de ens. Så mat svinnet är högt på A sidan. våra myggor
äter så lite. Jag vet att chefen vill glänsa och vara med att spara på miljön
och överskottet på mat. Bra sak är det ju.
 
Nå väl en lite diskussion om när vi slutar uppstår, jag har tid till 20.30
men måste då stanna till 21 eftersom han också har samma tid.
Ja jag skriver övertid så det är OK dom får allt betala.
Jag får ordning på allt så det känns bra. Nu är det
bara att åka hem och slänga sig på sängen.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0