Jag skall njuta av dagen.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 12
180322
 
 
Grattis
 
Kennet & Kent
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Efter gårdagens händelse och nattens söm är jag åter på banan och skall
förbereda min dag, som jag vill ha den hoppas jag. Det är alldeles
för tidigt för att jag skall göra något radikalt nu, och jag är ledig.
Men min dumma kropp fattar inte att man kan sova
när man är ledig, man kan bara hänga när man 
är ledig. Huvudet vet men det gör alltid
så här :)
 
 
Jag skall äta frukost först och
läsa nyheter, jag behöver inte stressa
det är ju bra jag kan bara sitta här och slappa.
Kolla lite på Facebook och andra medier :) Man har en
konstig tidsfördriv vill jag lova.  Men det är så världen ser ut nu.
Massa media flöde och i detta skall alla vara :) Ja och dagens barn,
dom kommer verkligen bli super surfare :)
 
Det är nu bara att göra en fin dag så
det kan vara fint med en kaffe på Brinken, 
Hon har ju altan med sol på :) Fina vädret skall
det ju bli i dag så det vill man njuta av. Är nere hos Millan
vid nio och tar lite kaffe. Skall nog hänga här ett tag så det är
väl bara att slänga sig på soffan. 
 
 
Kaffe kopp ett avklarad, kopp två på ingående .
Lite koll på Tv men jag skall hjälpa Camilla med lite tvätt.
Det kan man roa sig med. Hon bjuder på lunch och skall även
bjuda på middag. Även Juhani skall äta här. Ashani jobbar så hon får
middagen senare. Nu skall kopp tre intas.
 
Jag blev så där seg och fick ont i huvudet hur skumt som helst.
Undra varför, jag dricker vatten och det är absolut inget
annat som kan störa, så varför denna trötthet??
Ja det kan vara skönt med en tupplur :)
Men kommer då på att jag skall
hämta Juhani.
 
 
Det blev kaffe när jag kom tillbaka till Brinken.
Juhani går och spelar med Linus, jag och Camilla tar kaffe
och kollar tv. Hon fixar middagen och sen kommer även Thomas.
Han skall spela badminton med grannen. Så vi kommer vara kvar tills
Ashani kommer till Tumba. Så vi skall spela lite spel.
 
 
Man skall ha en grej i munnen och så skall andra gissa vad du säger.
Så kul jag garva ihjäl mig. Det låter hur horribelt som helst.
Vi har popcorn och dricka också. Det blir lite gott.
Linus är lite glupsk och sätter i halsen.
Oj han kan inte andas och får
kraftiga kväljningar.
 
 
Juhani gör livräddning och Camilla ringer sos.
Lite läskigt och det blev lite stress på slag.
Linus var väldigt upprörd och det går
bra tillslut. Ambulansen skall
komma för att kolla
upp han.
 
Ashani blir sittande på pendeln då det har varit en olycka vid Flemingsbergs station.
Så jag skall plocka henne vid Huddinge där det står massa människor.
Snacka om dag. På vägen dit vid flaggplan höll det på att bli
en redig krock. Bilister som inte ser sig för och en
som åker mot rött.
 
Jag jag kan lugnt säga att dagen blev allt annat en lugn som jag ville.
Väl hemma 20.30 så är det kaffe som gäller jag skall ha lite nu.
Och jag skall nu sova för att ta igen mig efter tumulten i dag.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0