Långfredag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 13
1803230
 
 
Grattis
 
Holger & Hlmfrid
 
I dag är det ingen vanlig dag 😘
Det är min svärdotter Nea´s
födelsedag 
 
GRATTIS
 

Långfredagen firas i kristen tradition till minne av Jesu korsfästelse och död på Golgata utanför Jerusalem. Dagen är i Sverige en allmän helgdag och infaller fredagen närmast före påskdagen. Namnet långfredag kommer av att dagen var lång och fylld av lidande för Jesus och av att gudstjänsten var längre än i vanliga fall.[1]

Firandet av långfredagen började i Jerusalem under 300-talet på initiativ av biskop Kyrillos av Jerusalem. I Norden blev långfredagen helgdag på 1600-talet.

 

 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Vaka 02.30, 04.05  och när klockan ringde 05.00.
Så varför kan jag inte få sova hela natten??  
Jag är i behov av min natt sömn och 
jag skall eller behöver sova hela
natten. Kommer bli en 
jobbig dag.
 
 
Nu då, ja morgon jobbet först med all vad det inne bär.
Jag behöver några minuter extra så jag kan få
ordning på detaljer. Nu då jag vad skall jag
säga, Känns lite trött och lite frågande.
Men då kör jag så det ryker.
 
 
Frukost
Gubben skall trängas i köket och
jag vill inte de, han får gå iväg så länge.
Så nu kan jag fixa och göra mitt. En skål med
fil, musli, en smörgås och så kaffe. Jag det var de hela.
Jag har tagit en liten ingefära hut så allt är på sin plats.
 
 
Skall ta och kolla lite nyheter.
Då så var detta klart och nu skall jag iväg mot jobbet. 
jag skall också fara ner till Ärla i dag så det kommer att vara en
bråkande dag och jag hoppas det inte blir stressigt. Jag vill inte ha det i dag.
 
Först i väg till jobbet och se till att jag kan göra en bra dag för mina boende .
Frukost och morgon stök är det som gäller. Jag vet att många kommer 
att vara på G redan nu men det är ju bara på med frukost. Hinner själv
med en kopp kaffe. Det blir en lugn och skön dag. Jag skall inte
stressa det orkar jag inte.
 
Lunch time.
Det blir det för mig och Aya sen till
våra boende. Ja snart är min dag slut och jag
skall hem . Skall åka till Ärla men måste bara handla lite.
Hinner med en kaffe hoppas ja. Nä hä det hinner jag inte vi 
skall åka nu...så jag hoppas han kan stanna så jag får en kaffe på
färden då.
 
Det tar lite tid att komma fram så vi är nere vid fyra tiden.
Jimmie´s bärbara dator fungerar inte så jag slänger iväg
ett kort inlägg med en förklaring. Så  jag tar
lite kaffe och tårta. Ger barnen påsk packet
och en blomma till Nea som blir
mer vuxen i dag :)
 
 
Så det är ju nu lite så där stressig son som skall göra i ordning sin
grill, det skall diskas och det skall raspas så den blir ren.
Hade varit bra att göra det när man stänger ner i
höstas. Men det går ju bra till slut. Så lite
mat blir klart till slut och massa folk
runt bordet.
 
 
 
 
Lite fest blir det så nu 
är det bara sex kvar so det
är ju trevligt tycker jag. Min son spelar
lite Allan ballan men det är inget som jag inte
hört förr. Jag får en drink av han så det var ju bra.
Jag kan glömma pesten ett tag.
 
Vi kommer i säng där vid midnatt och jag lyckas somna snabbt. 
 
 
 Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0