Ledig och fri :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 11
 
 
180317
 
 
Grattis
 
Gertrud
 
DAGENS CITAT  
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag, en ledig dag det känns väldigt bra och
jag vill verkligen vara bara ledig i dag. Kan
man beställa sådan dag? eller kommer
det att vara  massa som händer?
 
 
Jag har märkt att nu när man är
äldre har man insätt att  det är just ledigheten
som är det viktigaste i livet, lungt och stilla och inte
göra något det är så skönt och avslappnade.
 
 
Så jag kan alltså bara vara i dag :), sonen skall sova i Jordbro,
så det kan betyda att jag och min man kan bara ha en skön
dag och kanske film kväll :) Man har ju Netflex. Så det
kan vara min kväll i dag. Men som du vet har allt
en början så jag skall börja på ruta ett.
 
 
Frukost.
Ja det är ju där jag börjar 
i dag och den är som vanligt med
yoghurt, musli, och kaffe med macka.
Så där som man bara skall njuta av och ta
i lugn takt så det inte blir stress ätit :) Det är
njutningsbart. 
 
Kan också läsa nyheter lite i lugnas ro, för det är ju bara att
ha det bra och mysigt, ingen måste åka i väg eller jobba. Bara sitta
här och njuta av min dag som börjar nu så sakteliga.Efter två saker hoppar
jag in i duschen och avnjuter en stund under varmt vatten, så det är nu lite Areow
som gäller.
 
Gubben vill att jag hänger på till en lageraffär vid Willys i Älvsjö.
Han skall titta på stereor för han vill ha en. Ja jo men skall vi inte bygga
hus först?? Kan ju vara bra att ha någon stans att ställa den på :) Han blev
dock inte så uppåt när vi väl var där. Inga bra saker och allt står i kartonger inga
skylt x där inte. Vi blev klara snabbt så vi far hem igen.
 
 
Lite lunch i magen 12-00 äter vi lasagne.
Karins lasagne. Det var gått de vad skall jag göra nu då??
 
 
Ja just ja jag skulle ju ta bort mattor och dammsuga och skura
golven. Det är väl väldigt bra att göra nu en ledig lördag :) . Blir klar vid 14
tiden och kan då ta en fika med Karlssons och sen handla ingefära. Behöver min
morgon drink :) rena rama ingefära bomben, det känns att man lever då vill jag lova.
 
 
Hemma igen och gubben är på
rymmen, nu är det lördag och så långt har
han inte rymt men ner till Tuna torg är han och spelar
som vanligt. Jag börjar med lite middag, förberedelse.
 
 
Ja som jag visste och kände på mig lite
var han nere och spela, Han kommer upp och jag
berättar att middagen kommer lite senare. Och det skall
gå bra han skall ju se travet nu då. Och jag läser lite nyheter.
Maten är klar vid 18 tiden så då är travet också klart så kom då så
äter vi, kyckling och ris.
 
 
Det blir lite musik på tv:n, nytt program om åtta deltagare som skall sjunga olika
låtar och som dom inte brukar sjunga. Kul och intressant. Svenska folket
får vara med och rösta, det låter ju alldeles bra, kan vara bra
underhållning. Men som vanligt missar jag lite här och
där på grund av att jag somnar.
 
Gubben spelar och jag går till han och säger att
nu skiter jag i detta för jag är trött, Sängen nästa kan ju
titta på TV:n där eller inte.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0