:Mitt pensions möte :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 12
 
 
180320
 
 
Grattis
 
Bengt
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag och jag känner att det är så där ....
ingen bra dag. Jag har nog lite trötthet i skallen
och det är säkert efter körningen i går då jag var i Haninge / Jordbro.
Ashani skulle hämta kläder till Johanna och Amanda. Det blir ju kul för dom
att få lite nytt :) 
 
Men jag får lida av det i efterhand, genom att vara trött dagen efter.
Att jag är för snäll och blir utnyttjad är ju mitt stora dilemma.
Lätt att folk gör så och sen är det bara bra. Jobbigt kan 
jag då tycka som blir utnyttjad :( Nå väl jag
skall nu köra dagens race och se
var som kommer att hända.
 
 
Idag skall man ha olika strumpor på sig för att
för att uppmärksamma att vi är väldigt olika alla människor.
Ändå är vi så lika :) Det är bara att Rocka sockor ös på bara.
 
 
Frukost,
kvarg yoghurt med jordgubbs smak.
Gott är det och även med musli på. Det är lite
kaffe på det och en smörgås. Det är min morgon innan jobbet.
Jobbar i dag med Maria och en ny tjej, det är kul Hon är bra och hon 
har jobbat inom vården 
 
 
Nå väl min dag på jobbet skall börja klockan åtta 
så jag har lite extra tid i dag kan vara skönt .
I dag skall man ha olika strumpor på sig,
Det är dagen för olikheter :)
 
Då är det bara att ta sig till
Bee och köra mot jobbet och en 
ny spännande dag :).
 
Då skall jag fara till jobbet, klockan är inte så mycket så det går nog bra.
Inga köer menar jag. Eller hur kommer ner till Bee och skall åka.
På vägen förbi gamla Tumba sjukhus är det en buss
som vände .... Det tog minst 10 minuter för
den att vända. Och då är jag på G
igen.
 
 
Vad händer mellan Tullinge och Flemingsberg.
Köer, massa köer. Ringer jobbet och säger att jag är 
på G och det var Maria som svara, hon blev inte så glad.
Nu skall jag då raska på, rödlysen hela vägen. Så där jobbigt som
jag inte är så roligt. Kommer upp på avdelningen, fem över åtta :) Hej jag
är här nu :)
 
 
Maria är sur och grinig men det går väl över. Jag fixar lite med sköljrummet och tvättstugan.
Känner mig väldigt alert, Maria lättar på trycket lit. Men hon skall nog sätta mig
i klister i dag. Känner vibbarna. Jag jobbar på och Aya som också jobbar
är en mysig trevlig tjej. Hon hoppas jag mycket på. Hon skal nog
gå mest med mig  och Maria.
 
 
Jag skall nu gå på mitt möte om en gratis rådgivning 
om min pension och det kan ju vara bra, eller.
Jag blir en av dessa fattiga pensionärer
som kommer inom fem år. Jag är
nöjd och tycker han var OK.
 
Kommunal har fixat en bra överenskommelse för
medlemmar så det måste jag ju säga :)
Snyggt jobbat. Jag tycker det är
synd att man inte var klok
nog att spara pengar
faktiskt.
 
Nu skall jag i alla fall se till att få det bra när jag går i pension.
Det blir inte mycket med pengar men det funkar väl
hoppas jag.
 
 
Nu är jag klar och tänker väl ta mig hem. Jag är rätt 
proppad i skallen och har massor att tänka på.
Men det blir inte så som jag har tänkt mig.
Nu skall jag ta en kaffe hos Camilla.
Min lilla dotter :).
 
 
Ja det blir en snabb sak då jag skall hem och kolla maten.
Det är korv som är på G , frukost korv, potatis och sås
med pepparrot.  Smaskens. Kan bli riktigt gott.
Jag gillar pepparrot.
 
Nu kommer min man hem och vi kan äta. Jag hoppas att det
kommer att smaka, han gillar ju de mesta men är nu också bortskämd
med Nea´s mat. :) Så han äter upp sig i veckorna och klarar helgen på reserver :)
Jag så kan det vara.
 
 
Jag och gubben var och titta på Bee, torka bladen fungera inte.
Och vi hitta inte säkringarna, undra var dom sitter. Vi titta
på bakluckan också som är lite små trasig. Jag skall
skaffa en mini verktygslåda till Bee. Men man fick 
ett mindre anfall för att jag inte hade
verktyg i bilen.
 
 
Jag är tjej och inte kan jag hantera verktyg heller.
Om jag skall skruva något måste jag ha hjälp.
Så att meka bil är inte min grej, skall
det vara så svårt att förstå?
 
 
 
Men nu till kvällen och vi skall kolla film.
Star Wars så klart :) den är så bra och den kan
man se om och om igen. Min son messar hela tiden,
jag kommer att komma hem 23.00 snälla mamma kan
du hämta mig? Där sprack min film kväll och det är inte så kul
att köra på kvällen. Jag blir trött automatiskt då.
 
Men jag skall berätta att 20,35 höll jag på att bli
av prejad eller klämd av en långtradare. Han såg mig
troligtvis inte, men han måste ha sätt mig när han var
bakom mig. I alla fall blev jag arg eller rättare sagt rädd.
Jag blinka med helljus och tuta. tvär nitar och sen kör ut på
mittfilen. Detta händer vis Fittja.
 
Jag kör om han och fortsätter i mitten filen en bit sen går jag in i vänster filen igen.
Då kommer han dundrande i mitt filen och lägger sig bredvid mig och skall
in igen. Jag säger till Bee " Ge järnet" och stampar pelle i botten
och sticker iväg som en kanonkula. Då kommer långtradaren
igen...... Jag kan inte gasa på och han kan fan inte
svänga in framför mig för jag ligger bakom en
vit skåpbil, Jag skall svänga av vid Västberga
så långtradaren fortsätter mot
Essingeleden. Vilken
pers.
 
Väntar nu på Juhani och han slutar om 5 minuter,
han dröjer 10 minuter, så nu är han här och jag är tvungen
att berätta vad som hänt på E4. Läskigt tyckte han. Nu skall vi ta oss
hem och jag skall i säng och sova. Väl hemma hinner jag bli iskall och super trött.
Säger till gubben att vi skall sova nu, han kommer också och lägger sig.
  
 
 
Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0