Och nu ... en torsdag, snart helg :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 10
 
180308
 
 
Grattis
 
Internationella
Kvinnodagen i dag
 
Siv & Saga
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 
 Då har klockan ringt och jag är på G mot en ny dag.
Jag är uppe och det är nu snart time att röra på sig mot jobbet.
Men jag måste först äta min frukost och det kommer att kännas så bra.
Frukost stunden är det bästa på morgonen det är så gott och jag har längtat
hela natten :).
 
Eftersom jag är lite av en rutinmänniska så skall jag även kolla in nyheter i dag .
Jag blir inte imponerad över nyheterna det är bara så att jag måste
kolla lite. Kan till och med känna mig så där irriterad efter som
oftast är det bara skit, våld och sånt man inte vill läsa om.
Men det tillhör min morgon ritual så då är det där.
 
Det är ni tid för att gå ner till Bee och plocka upp
Maria som också börjar sju. Jag tycker det  är så kul
att kunna ta henne med, vi jobbar inte alls samma tider så
ofta nu. Men ibland händer det. Ja nu så åker vi mot Huddinge. Lite 
bilar är det men det tar 20 minuter undra varför? Fattar inget. Men nu är vi på plats.
 
 
Jag skall jobba med Inga vilket jag tycker är kul.
Jag hoppas att det blir en bra dag som det brukar vara när
vi jobbar. Och vi kan få en efter en upp. Det är skönt att känna att man
inte behöver stressa utan det är bara skönt och framför allt lugnt. Dagen går
och nu kommer lunchen, jag har en matning det blir två, det fungerar bra och jag kan
sen ta hand om disken. Jag har stökat till redigt i köket så det känns bra att ta hand om det också.
 
 
Ja nu är man lite trött och känner sig trött, skall gå hem nu och Maria har väntat in mig.
Så då får hon åka bil hem, det är ju bra. Jag åker ner till Camilla för en kaffe,
jag skall plocka Linus sen, Camilla ligger med 38 graders feber. Jobbig,
Det var ju samma med Nea tror jag hon fick också den där influensan
med dunder och brak. Jag klara mig med feber och hosta, jag var
sjuk 9 dagar. Så det var ju bra för mig.
 
 
Efter jag har hämtat Linus tar jag en sväng till Donken.
Linus skall få nuggets bra mat när man inte orkar stå vid spisen.
Jag tar mig hem då jag känner mig seg och trött. Skall nu bara kolla lite
på TV och så slappa lite. Då ringer min lur.
 
 
Camilla, hon är i upplösningstillstånd. Hon har
någon slags känsel bortfall på handen och läppen.
Ja ja jag får åka dit och reda ut detta, hon har liten katastrof
attack. Mindre kul när den kommer men det är bara att hon snackar av sig.
Det som är jobbigt är ju det att hon ältar. Men man gör det i detta läge, hon är i
en liten bubbla som inte ser någon väg ut. Jobbigt vill jag lova.
 
Hoppas detta ger sig när hon märker att allt är som det skall med hjärnan och SLE.
Det har varit tufft för henne och hon är lite känslig just nu. Jag vet har varit där 
själv och bara haft henne att stötta mig mot. Ja så kan det va.
Jag får försöka styra in henne på rätt väg.
 
Thomas kommer hem och jag kan åka hem igen.
Har dock en inre frossa som inte är så bra vill jag lova.
Nå väl lite TV nu då.
 
Sov gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0