Och så kom söndagen

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 12
180324
 
 
Maria bebådelsedag
 
Jungfru Marie bebådelsedag, Annuntiatio Mariæ, tidigare även Herrens bebådelse, Vårfrudagen, Frue dag, är en årlig kristen högtid som firas nio månader före jul i syfte att högtidlighålla att jungfru Maria genom ärkeängeln Gabriel fick veta att hon var havande med Jesus. Jungfru Marie bebådelsedag firas 25 mars i ...
 
Palmsöndag
 
När palmsöndagen infaller finns i Sverige inte mycket annat utslaget än vide och sälg, så här och i andra nordeuropeiska länder användes i stället för palmkvistar kvistar av antingen vide eller sälg som då kallades för palmer. I Svenska kyrkan är den liturgiska färgen violett, och på altaret står sälgkvistar och två tända ljus.
 
Våffeldagen
 
 
Sommartidbörjar
 
 
 
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Så jag har en söndag där jag vakna med ett ryck och var
100% säker att jag har försovit mig. Jävlar jag är sen,
jag måste till jobbet. Rusar upp och kommer
på i ett steg att jag jobbar kväll. Inte var
det någon mysig uppvaknande.
 
 
Jag lade mig igen , huvudet börja
dunka och en härlig huvudvärk kommer
smygande. Så jag ligger här och är lätt irriterad.
Somnar om i 45 minuter och sen var jag vaken igen.
Så nu är det bara att ta huvudvärks tablett och göra en dag.
 
Och när jag nu skall titta på vad klockan är ser jag att
den stora klockan i köket är sex och min mobil är sju. Det betyder
också att jag har sommar tid på klockan men inte i kroppen. Detta kan
vara kul ett par dagar. Jag lär ju vakna fyra på morgonen nu :) . Jag skall nu över gå
till att göra min morgon.
 
 
Frukost.
Jag nu skall PH njuta av en god och smarrig frukost.
Så jag lägger ner för en stund och åter kommer senare.
Hoppas det blir en bra dag och jag har ett stort ansvar i dag då jag
är ensam med delegering. Nu tror jag att det kommer att gå bra och jag tror
att jag inte får några besvär alls. Jag fixar i min takt.
 
Nu är det snart lunch och jag skall i väg snart :)
Jag packar ner det jag skall ha med mig,
Yoghurt till lunch och matlåda till
middagen. Det blir perfekt.
 
Lämnar tuggummi och mat låder till Camilla innan jag åker till jobbet.
Hon har gjort matlådor till mig, när jag har varit själv har ja
bara värmt dom. En stå fika innan jag åker hinner
jag med. Det är tyst i hennes hus, Linus kollar
film, Thomas sover och hon sitter med
mig i köket.
 
Då är det dags att
åka jag säger hej då och tar
Bee till Huddinge. Jag skall jobba med Aya
hon är ny och är duktig tycker jag. Inga som helst
krusiduller. Vi blir klara när jag kommer på att våra
boende har lagt sig en hel timme för tidigt.  Det betyder att min
ansvars gubbe som jag har propsa på att få lägga sig fem.
 
Och hur blir det med de speciella medicinerna??
Dom ges ju nu på fel tidpunkt, har man tänkte på det??
Inte jag men nu gör jag det. Måste komma ihåg detta till i morgon.
Prata med SSK på jobbet. Jag skall i alla fall göra klart mitt jobb i dag.
Alla mediciner är klara klockan 19.20, snabb rapport till natten. Och så går
jag hem, tar Bee  och kör hem.
 
Väl hemma tar jag kaffe och njuter av att jag har jobbat klart för i dag. 
 
 
Sov gott
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0