Så har jag en eftermiddag/ kväll med gubben )

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 12
 
180324
 
 
Grattis
 Gabriel & Rafael
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Förvirrad och trött, upp och hoppa.
Morgon stök och livets vardag är igång men
PH sover i skallen. Detta kan bli en lång dag och det
betyder att jag kommer vara helt veck när jag kommer hem :)
 
 
Dagen har varit i gång ett antal minuter nu, 45, så jag skall inta min frukost
och sen läsa nyheter så jag kan komma iväg mot mitt arbete. Det är
ju ett morgon pass som väntar. Så på med ytterkläder och iväg
mot Bee som inte skall vara övertäckt med is i dag :)
 
 
Jo det är han massa is på rutorna.
Nu då ja nu kan vi allt åka och det känns bara
bra, mot jobbet. Jag har ett morgon pass att fixa och det är
inte så bara de. Jag skall hjälpa mina boende till en bra dag lite skratt 
skall vi allt komma på. Så då är det jag och Maria. Ända till 14.00 för då slutar 
jag. Men det kommer massa saker i tur och ordning, jag har lite att göra. Ge mediciner,
lägga om sår, städa sköljrummet och så skall jag vara trevlig också. Så allt på en och samma gång.
 
 
Tar min lunch vid 11 tiden, jag har lite korv med mig i dag.
Jag ska bara sitta och ta det lugnt och äta. Men
det är något som inte stämmer. Fan jag 
måste gå på ett larm. Det är oroligt
och det är inte så bra 
 
Nu är det bara att fortsätta med lunchen till de boende och jag skall diska .
Igen varför jag har ingen som helst lust att göra det nu känner jag.
Men vem skall annars göra det??? Nå väl vi har vissa
som vill ha lite paus efter maten och vila.
Det är skönt för det skall jag också
göra när jag blir gammal.
 
 
Nu har jag snackat med gubben, vi skall äta ute :) Men jag har glömt något.
Nea med hela familjen skall handla kött på pulsen i Flemingsberg.
Ja jag hoppas att det inte blir idiotisk detta. Ringer gubben och
berättar att jag glömde detta. Men vi fixar en annan dag.
Han blir besviken, ja jag vet puss gubben.
Nu har vi fyra tjejer.
 
 
Dom är snälla och det är bra de.
Man lill pyret är ju febrig Hugo. Så hon
sover i min säng. Det är ju bara de andra som är
full fart på. Juhani och Ashani´s råttor är väldigt populära.
Barnen hänger där hela tiden.
 
Nu kommer föräldrarna, Jag tror
att det är bra att dom kom nu, Haylie behöver en
Alvedon sup. Då är det tur att det fans i ryggan. Hon vill
inte vara med vill bara sova. Ser ju inte så bra ut. Hoppas att det går över.
Hon blir ju så dålig om hon blir sjuk igen så kommer Föräldrar bli smått tokiga.
 
Så vi äter lite sen middag och så skall familjen Annorlunda i väg hem.
Jimmie skall till Annelie och Daniels hus, något med värme
brännan. Ja det blev tomt efter dom gick , med fyra
ungar och sex vuxna i min lilla trea :) oj oj
det var massa folk överallt.
 
Jag skall nu kolla på TV och sen sova 
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0