Spännande med en helt ny vecka.

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 11
 
180312
Dag 71 på äret 
 
 
Grattis
Viktoria
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Dagen ett på en ny vecka, dock har jag jobbat helg så jag är inne
på dag tre av fyra :) Men det skall nog fungera. Har gjort detta
ett antal år så det fungerar. Men jag måste säga att det är
nog lite att jag kan börja tänka på pensionen och lite
ledigt.
 
 
Jag startar min dag med lite morgon stök och det går fort.
Huset är lite kallt och det är inte så att jag kan på stå
att det är bra värme i detta hus, nä kalt hela
tiden. Så var det nu lite njutning 
av frukost.
 
 
Läsa lite och se vad som hänt
i stora världen så det är nu på G. Kan vara
spännande. oj hinner inte ser jag, nu måste jag
i väg mot jobbet. Det kan vara llånga köer vid Tullinge
och Flemingsberg. Ja hej här kommer jag en minut innan
jag börjar :) Så kör så det ryker.
 
Jag och Silvia tar en av våran boende som inte mår så bra.
Byter och tvättar i sängen. Vi använder silkes händer på den sköra
kroppen jobbigt tycker jag. Jag lider med människor i slutet av livet , när dom
inte bara kan lämna in, snälla underbara människa det är inget att a så här. Säg
tack och hej, flaggan i topp.
 
Förmiddag blir eftermiddag och jag kan känna att jag behöver komma hem.
Men vi skall ha avdelnings möte först. Det är så att jag måste vara med
på mötet och se till att höra vad som är nytt. Vi skall väga maten
som kommer från köket och som släng. Vi skall försöka få
ett stopp på slösande på maten. OK bra hoppas det
går, svårt när köket inte lämnar samma
portions mängd.
 
Det är så här...vissa dagar
kan man gå upp en liter sås, nästa dag
kommer två dl. sås. Det är ju lite svårt då att se
till att våra boende skall äta sin mat och vi slipper kasta.
Men det blir nog bättre hoppas jag. Sen var det något om
listor på rummen att man städar och även personal toan och
tvättstugan. Massa listor överallt, tycker inte det skall behövas,
men det är ju så vi måste städa. Vi gör det också.
 
Nå ja det var om att TV:n inte skall vara på hela dagar. Så det är ju OK,
hitta på annat med de boende. Måla, lyssna på musik, se på
gamla filmer ja allt annat är bra. Det var något annat
också, nu mins jag inte det. Nu skall jag bara kopiera
avtalet att få fota boende och sätta ut de på
-Fcebook. Så Inga får ta hand om
dom och så kan jag gå hem.
 
Maria på 1D kommer med och henne kör jag hem till sig.
Jag skall plocka Linus och sen skall jag ta en kaffe med Camilla.
Det kommer vara bra de.
 
Ja det var eftermiddagen de så då skall jag hem, kolla läget där
Göra en bra kväll och sen så blir det middag av Juhani. Den
kom sent vill jag lova har precis ätit klockan 20.45.
Men den går ner för hungrig är jag.
 
Kolla tv och sen är det bara sängen som hägrar.
 
 
 
Sov gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0