2018 Första maj

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 18
 
 
180501
 
 
GRATTIS
 
Valborg
 
 
 DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Efter en natt som har varit OK, och att jag sovit större delen av natten bra 😊 
Är jag nu på G med min dag denna första maj, jag har ett långt
arbetspass, och man kan ju undra lite lätt vad detta skall
vara bra för, arbetstiden i dag är visserligen bara
9½ timme men än då....😊 Jag kan ju
gå ut med boende "om" det
slutar regna.
 
Nå väl skall väl ta min tid här först 😊
Så börjar med ruta två i dag, för jag har rätt bra
med tid på mig i dag, så ruta två är min goda och nyttiga
frukost 😊
 
 
Skall läsa lite i dagens tidning och se vad som hände under nattens timmar 😊.
Det var ju Valborg så det är ju denna tid många ungdomar super sig
väldigt fulla och gör massa onödiga saker 😊, tycker vi vuxna i
alla fall 😀 . Så är det lite gratulationer på FB som skall
skrivas En till Ericka Efraimsson bland annat 💚
Så jag börjar med nyheter.
 
 
Det skall ju vara första maj tåg i dag hoppas vädret blir bättre 😊
Hörde också att olika partier har demonstrations tåg. Det
kan bli stökigt lite här och där tror jag, eller så inte.
Nu är det ruta ett som skall utföras och det
är duschen 😊.
 
Nu är det bara en och en halv timme kvar tills jag skall till jobbet.
Lite kaffe då så jag klarar mig under dagen kan ju vara bra.
Hur har vi det sen då? Tar en smörgås så klara jag mig
över lunchen. 😊  så är det nu en arbetsdag som
är lång. Jag hinner träffa Inga som har jobbat
morgon, jag kommer ju in 11 så då är hon
kvar och vi snackar lite om vad som
skall skrivas på SOL, och annat
smått och gott.
 
Jag skall jobba med henne den 3 maj skall bli skit kul,
vi har nu med bara en arbets tid tillsammans. 😔
Det är lite trist och det är inte vad vi hade
förr. Nu är det jätte sällan, Lika så med
Sevim vi har också bara en eller
två pass i hopp. Också
tråkigt.
 
Men dagens jobb är så på G och det är jag och Kurt som skall
jobba i hopp i dag. 😊 Man blir väldigt lugn när man jobbar
med honom. Inget som händer ut över vad vi har
planerat.Vi har lite firande av en boende som
fyller år och det blir tårta till alla. 😊
Ja vi sjunger med anhöriga och
nu är han firad.
 
Vi har det lugnt och
dagen går vidare och snart kommer
middagen. 😊 Allt går enligt vår plan så inget
kommer i vägen. Allt set bra ut, kvällen är här och vi får
lite att stå i 😊 Men till slut kommer den tid då jag går hem.
Så Bee och jag far hem och här sitter nu gubben och kollar på fil. 😊
 
I dag har det hänt lite stora saker också, Ellis mamma, min lilla syster ligger på akuten
i Uppsala (av alla ställen), 😊 Hon har något problem med aortan vid halsen, den
har tydligre gått sönder inne i själva "röret" 😊  Det skall tydligen läka av sig
själv om trycket sängs. Så Ellie har nu varit i chock och nu helt slut.
Hoppas det fungerar bättre nu efter hon har vilat.
 
Skal själv gå till sängs är trött.
 
 
 
 
 Sot gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0