Då kör jag en ny vecka

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 19
Dag 127 på året
 
180507
 
 
GRATTIS
 
Carina & Carita
 
 
 DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Ny dag, ny vecka och nya utmaningar är vad som står på tur.
Jag har sovit en bra natt , hela natten och känner mig
fräsch i skallen. Det betyder att jag kan vara hur
effektiv som häls i dag :) Detta är 3 av 4
dagar som in går  i  mitt helg pass
om fyra dagar.
 
 
Det är ju bara så att jag 
jobbar 4 dagar varje helg jag jobbar
sen ledig en och så jobba tre ledig  två jobba tre
och ledig en jobbar fyra. Nu skall vi se vart de rätt  så, det är
ungefär så schemat ser ut det kan diffa på en dag eller så. Men så ligger
det till. Man jobbar massor och så har man lite långa pass då :) . Ja nu är det
i alla fall måndagsmorgon och jag börjar faktiskt 11 med att hjälpa några på andra
avdelningar att få klart sina genomförande planer för boende som bor där. Det är ett jobb
som jag älskar vid sidan av omvårdnaden då :) .
 
Men först har jag ett par timmar här hemma som kan vara så
relaxande och energi återhämtande :) Jag tänker då på
att jag börjar på ruta ett med morgon stök i bad
rummet. Här återhämtar jag massa energi i
duschen, Så skönt och så givande.
 
 
Min ruta två är ju min frukost,
här kommer huvud saken på återhämtning :)
jo så så är det faktiskt, massa återhämtning som stärker
vardagen så pass att man mår skitbra :) Så är det för mig och det
känner jag är så bra och upplyftande. Skall också läsa lite nyheter på
nätet så jag kan starta min dag, eller vad tycker du?
 
Efter en skön morgonstund så är det då dags att göra sig klar för jobb. 😃
Jag skall nu se till att komma i väg och fara mot Huddinge.
Så ett tu tre då kör jag. Nu är det ju bara att köra
med SOL och genomförandeplaner. 😊Jag
har Nathalie i dag som är så
bra och förstår fort.
 
Nu tickar klockan och jag är
rätt kul att jobba med detta. Jag har
ju massa tid att fixa detta  😊och det blir så bra.
Nu är det lite lunch till PH, 😊vad skall jag då äta??
Yoghurt med musli blir det. Jag fixar detta på en kvart.
Behöver göra klart GP planen med Nathalie. Hon slutar  snart så.
 
Nu är det då dags att jobba med Kurt, jag börjar med att vara ute 😊
Så fika med åtta boende ute det är grejer det, Jag och Ali
fixa denna härliga stund i solen, 😊 och det känns bara bra.
Jag älskar solen och värmen det är underbart. 😊
Hela dagen går och allt ärt så skönt.
 
Middag och kvällen dyker upp och det känns så bra med allt.
Kan inte säga något som skall vara fel eller knasigt  😊
Så jag kan komma i väg hem och allt är som
det skall  Plockar Ashani och Juhani i
centrum och så åker man  hem.
 
Tar lite kaffe 😊 för att se om
kvällen inget som skall göras 😊
så då kan jag tacka för dagen / kvällen
och hopp i säng. 😊
 
 
 Sot gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0