In för helgen :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 20
180518
 
 
GRATTIS
 
Erik
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är allt som det skall och jag är på rätt sida och rätt blad.
Fredag är det i dag och en dag med sol men svalare 
temperatur. Det är OK bara solen är framme så
är jag super nöjd. Det är bara att köra på och
sen få det att bli en bra dag.
 
 
Frukost först och det är ju
nyttigt med de inga som helst
konstigheter. Så min dag startar med
morgon stök och vad allt de inne bär, är i alla
fall klar till slut. Då blir det frukost och lite små njutning
av den. Kan inte bli så mycket bättre tycker jag. Men det är OK
och nu skall jag läsa lite på nyheter.
 
 
Camilla kommer och lämnar Linus, hon skall till tandläkare sen
jobba två timmar. Så kommer hon och vi skall luncha. Det
är bra de så nu skall Linus och jag kolla på tv och se
vad som kommer här. Han talar om att det är
fredag och att man har fredagsmys då.
OK men det är inga affärer öppna
nu klockan 7.30.
Han blir lite otålig men när
klockan sen är nio kommer han i
skor och tröja på noll tid. Så då kan vi gå
nu och handla fredagsmys. Ja det kan vi så vi
går ner till Coop nedanför oss. Det är ju bra att handla
där ibland. Så han plockar ostkrokar, och vaniljglass, det är 
fredags mys hos mormor säger han.
 
 
Ja när vi kommer upp vill han ha, ostkrokar och glass för
eftersom jag jobbar i kväll måste han och jag ha  fredags mys nu.
Då missar vi inte det. Så smart du är Linus. OK kom så har vi två lite mys då.
Camilla dyker upp och vi skall lunch tillsammans lite. Det blir ju då lite göra sig klar för
lunch och Donken. Det vad jag hade lovat Linus. Och jag skall ju ha lunch innan jobbet.
 
 
Så nu är klockan 12.30 och jag måste iväg och köra lite på jobbet.
Det är ju bara att se till att alla har sitt att göra så även jag.
Mot Huddinge och jobbet. Jag missa Inga med fem 
minuter och sen var det fredags fika med
B-sidan så Fixa med koppar och
kaffebröd.
 
 
Nu vill jag bara sätta mig och sen kolla lite på vad som händer.
Jag är så seg i huvudet att jag tror jag har solsting. Allt är 
så där gungande när folk pratar. Så skumt så
knasig. Tar en Alvedon och så får vi se vad
som händer.
 
 
Jag skall nu ta hem lite disk, Ali är kvar ett tag så det är lika 
bra att vänja sig vid att klockan inte har särskilt 
brottomt.Jag är lite så där seg klockan tar
sån tid på sig i dag. Den verka ha
lite sirap i kuggsystemet.
 
Det är jag och Maria i kväll, vi tar våra raster och så var det middag.
Klockan går sakta i alla fall och det är inge kul. Det blir en lång
dag i dag. Kvälls jobbet är ett faktum och det är så det
skall va. Ett faktum. Jag tror att jag segar i hopp.
Det är redigt mysigt men....så segt.
Jag nu är det i alla fall lite tv .
 
Till slut blir klockan nio och
jag får gå hem . Tack för i dag, hemma
är det tomt, bara rottorna som sover. Jag tittar på
mail på datorn sen faller jag i trans och är så trött. Nu lägger jag mig.
 
 
 Sott gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0