Jag och Haylie

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 21
 
 
180527
 
 
GRATTIS
 
Beda & Blenda
 
 
 DAGENS  CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Först vaknade jag 04.30 men vill verkligen inte gå upp.
Nä jag kan behöva lite mer sömn än detta. Har lite i foten och det
är lite  knöligt att sova på vår soffa då den är så kort och väldigt obekväm
att sova i.. Jag sover där för att jag har en förkyld gubbe som skall smitta ner mig....
Och det är INTE OK efter som jag skall opereras i morgon.
 
 
Men somnar om och kan lugnt få ett par minuter i ensamhet på morgonen innan huset
vaknar, jag har lite energi återhämtning. Så där som är bra för mig på morgonen.
Jag tycker att det är viktigt att få lite kvalitets tid med sig själv faktiskt. Så
det är helt OK och väldigt skönt tycker jag. Nu kan morgonen
starta och jag kan liksom vara mer avspänd och inte
komma upp i stress.
 
 
Då är jag igång och Haylie kommer upp till slut. Hon 
har sovit till åtta och det är OK, jag tycker att det är bra för henna.
Hon var trött i går och det är bra att hon fick sova ut, i min säng. var annars?
Nå väl hon är på alerten och vill nu komma ut och leka, jag behöver bara fixa mig lite.
Skall kolla om kusinen vill leka lite. Jag hoppas det skall till jobbet där vid två så det kan ju vara bra
att leka lite innan.
 
 
Så nu är min frukost ett faktum för mig i alla fall. Jag kan alltså sitta här
lite i min hörna och tycka att det är lite skönt och känslan är på 
topp. Jag planerar in dagen lite och det är nu så att jag
kommer ta en kaffe på Brinken, men först lite lek
med donnan ute. När hon vaknar. Det är 
lugnt fram till 09.30 då vill hon ut.
 
 
Så vi går ut och hon leker lite i parken.
Hon har sin bäbis med sig, hon är så kär i sin
lilla bäbis. Farmor jag behöver en dockvagn här hos
dig, min bäbis behöver ju ligga i den. Ja jo det är ju sant.
Skall se vad jag kan hitta. Nu vill hon ha glass, vi går till vår lilla
butik. Där allt kostar 20 kr mer än i normal affär. Helt galet.
 
 
Men sen vill hon till kusinen och hoppa på studsmattan, det är OK jag
kan behöva kaffe vet ja. Så det är ju då bara att köra dit. Jag sitter
lite med Camilla och snackar i solen och Thomas är ute
och cyklar. Barnen leker lite och så får dom
solsting, lite vatten och glass hjälper.
 
Klockan tickar på nu skall jag till
jobbet en liten stund. Jag lova komma med
Haylie och det är ju kul för henne att jag visar mitt jobb.
Hon charmar alla och hon tycker att det är så kul med allt
beröm hon får, söt, duktig, och så fin du är, hur gammal är du? Haylie visar
fyra fingrar och ler med hela sig.
 
Gregers grav
Vi åker där i från och jag beslutar att fara till gravarna. Jag vet att det
är tomt på blommor på Gregers grav och att det är lite så där torrt
och fult. Men när jag kom ner till min mamma och pappas grav
oj där var det ju katastrof. Fan allt är borta. ALLT.
Stora lyktan, ljushållarna och alla blommor.
Detta är inte OK vem är tvungen att rensa
hela alltet?
 
 
Lite arg och lite besviken åker vi hem, jag köper vatten till Haylie.
Hon är törstig och hungrig, middag på detta gumman, jag
skall fixa spagetti och köttfärssås och hon äter massor.
Så är det lite tv tittande, Juhani och Ashani
kommer hem. Då piggna hon till för fem
minuter, sen lade hon sig till rätta och
somna.
 
Jag fixa tvättstugan och så, det var massa
tvätt och det gör mig väldigt trött.
Slut för i dag 
 
 
 Sott gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0