Jobbar med Maria nu på morgonen

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 20
 
180519
 
 
GRATTIS
 
Maj & Majken 
 
 
 DAGENS  CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Efter en bra natt med tug sömn är jag åter klar för en dag .
Jag känner att det är lite rå kalt ute och att solen
inte är redo för en ny dag. Knappa 5 grader
så här klockan fem  Det är ju inte
så stöddiga grader.
 
 
Till duschen och lite frisering.
Ja det var skönt nu skall jag ta tag i
frukosten och se vad som hänt i världen.
Så njutnings paus från skrivandet är ju en viktig
del i mitt liv.
 
Nu skall jag ta Bee till jobbet och se till att alla har det bra.
Vi skall försöka komma ut i solen i dag det är kul vill
jag lova. Att sitta med saft eller kaffe ute är så 
GRATE.
 
 
Kommer till jobbet och undrar lite lätt vad i H....e är mitt passerkort??
Har jag nu glömt det hemma?? Det kan inte vara sant. Jag blir
så trött på mig själv.Då skall jag nu se detta. Jag har lite
svårt att inte bli förundrad hur jag glömmer saker
hela tiden. Mina saker, inte angående jobbet
eller så nej nej bara mina saker.
 
 
Natten skall in i samma omklädningsrum, hon skall jobba natt så jag 
kan låna hennas plupp. Så det är ju bra. När vi kommer ner och
jag öppnar mitt skåp hittar jag mitt passerkort på bussarongen.
Ja den sitter där den alltid sitter på bussarongen så klart!
Hoppar i kläderna och tackar natten för att hon
var villig att låna ut sin plupp.
 
 
Jag går upp och så skall vi
starta. Alla sover det är tvär tyst och
tvär lugnt. Så vi tar en kaffe, eller jag gör
det inte Maria hon har ramadan. Och man ser
på henne att hon är trött och sliten. Men det är ju bara
att börja fixa med frukostar. Det är lite rörelser i vissa rum och
sen så kommer alla. Det är lugnt i alla fall, så det är inget att klaga på.
 
 
Jag har tänkt att vi skall gå ut men....jag tror att vissa damer vill se bröllopet
från England i dag. Så det blir nog det. Jag är ju också intresserad  så
det blir kul. lite före lunch och så efter lunch. Jag kommer  att 
gissa att klänningen är puffig, massa tyll och blommor.
Så spännande.
 
 
Så till slut kommer bruden....
Ja ha ja en klänning som är stilren och
lite slim i modellen,  ser ut som Drottning Silvias
klänning. Snygg och vilket släp.  Det är två små pojkar
som håller i släpet längst bak. Och så är det massa fina små
flickor och pojkar som är med så fint. Ja nu skall jag hem så hej
då ses i morgon.
 
 
Ingen hemma jag blir själv i dag också, det gör inget för jag tycker
om att vara själv ibland. Jag kan spela vad jag vill, hur högt jag
vill och ingen som klagar. Jag kan lägga mig när jag vill 
och ingen kan klaga. Duscha när jag vill, äta när 
jag vill allt bara som jag vill. Det kan ju 
vara skönt ibland.
 
 
Nu skall jag ta kaffe och sen vila på soffan lite.
 Middag kommer att vara hos Camilla och det är då
sallad som gäller. Jag vill ha kyckling så det blir det då.
Jag har fullt stå hej att fixa med middag i dag och så kommer
en bra lösning så här bara . Så bra som det bara kan bli. Jag hoppas
att det är så vi skall ha vår relation jag och min dotter, för alltid.
 
Man fikar tillsammans då och då och man äter tillsammans då och då.
Med söner är det inte samma sak, tror dom inte vill ha en sån
djup kontakt med mamma, jo det finns vissa killar som
aldrig släpper sin mamma Mina killar vill inte träffa
mamma för mycket det går inte. Dom har sitt 
slott och här skall mamma inte komma.
Ha ha ha ha ha
 
 
Ja så kan det vara. Jag har i alla fall
fin kontakt med mina barn, jag är nöjd med
dom och stolta över att dom är så framgångsrika på
olika sätt med ändock. Två killar är gifta och har barn, den ena har
två och den andra mannen har sex. De två andra killarna har flickvänner,
en av dom har ett barn. Så har jag ju Ellie med fästman så det är en bonus .
Camilla som står mig närmast är den som hela tiden ser till att jag inte faller i småbitar.
 
 
Man kan lätt göra det om man har blivit så sviken och så övergiven. Det är jobbigt.
Det är också väldigt jobbigt när kollegor inte riktigt fattar vad som sker. Men
det är skönt att kunna lätta hjärtat till någon som kan stå kvar. Jag vill 
inte ha folk för nära det gör bara ont när dom går, för jag ger 
alltid för mycket av mig själv. Vilket inte är så bra.
Men min tröst är mina barnbarn och dom är
hela min värld. Som jag kan bära
med mig till mitt slut.
 
Nu något helt annat, min man kommer hem han är här om 20 minuter tror jag .
Det var lite kul trodde han inte skulle komma i dag med det gör han.
Jag hinner vara lite med han i morgon bitti. Jag börjar 12 så
det blir en lunch i alla fall. Nu skall jag sluta för
 i dag. På återseende i morgon 
 
 
 Sott gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0