Klippning

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 20
180517
 
 
GRATTIS
 
Rebecka, Ruben
 
 
 DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Först av allt måste jag be lite om ursäkt.
Jag har haft lite problem med Blogg sidan att kunna
komma in och spara, det var trassligt i onsdags och i går.
Hoppas på bättring i dag Fredag.
😘 
Skall då skriva gårdagens händelser som blev en upplevelse tycker jag.
Vaknar som jag bör lite för tidigt och känner mig manglad och trött.
Jag är seg nu så här på morgonen. Dagis är stängt så
jag skall kolla till Linus lite :)
 
 
Men duschen först och så lite frukost.
Det är ju så min dag skall börja eller hur, lugnt och fint.
Jag hinner läsa lite också det är nyhets dags. Med en slurk kaffe.
Det är inget som sticker ut för mig eller är wow. Bara suck och ett eländes 
krigande och mördande. Fan helt galet. Pallar inte att läsa skiten.
 
 
Nu tar jag Bee till Brinken där jag skall vara ett tag tillsammans med Linus.
Mamma Camilla jobbar några timmar. Så det är ju bara att
hitta på något, det är tidigt på morgonen och det är
faktiskt kallt ute. Så lekplatsen är lite nej just
nu, vi tar den i Salem i stället.
 
Camilla har Bee så det går fort för henne
att komma hem. Då skall vi åka mot Salem och min
stora utmaning. Jag skall klippa håret. Det är ju kul men jag blir
lite orolig då jag inte känner att kort hår är min grej. Det är mer, kort hår är
den enda lösningen jag har i dag. Så med lite fjärilar i magen och spänd kropp är jag
jette närvös.
 
 
Då kör jag med detta allt hår skall bort nästan men mycket i alla fall.
Det är lite så där oroligt för det känns konstigt att klippa så
mycket. Hela arbetet tar 1 och ½ timme inte så farligt,
grund färgning och så slingor. Sen klippning.
 
Då har vi, före bild.
Färgning
Resultat.
 
Jag är nöjd med mitt hår dock känns det lite
ovanligt med inga tampar som hänger på sidan av
ansiktet. Det är ju lite så jag har haft det i 5 är. Mycket
ovan med så här kort hår. Men det är bra och det är nyttigt för
håret att bli kort. Jag gillar det mer och mer så ny jag är här. 
 
 
Nu skall det bli lunch på Brinken och ett samtal till gubben. I samma veva
jag hör min son så blir det FAN, jag glömde lämna bokföringen . Så
först samtal med Ari visar håret och allt så. Sen tar jag Linus på
en åktur till Salem igen. Det är jag som får lida lite av att
jag glömde. Men svänger ner lämnar mappen och
tackar för mig.
 
 
Så är det hem igen och det är så skönt nu är det inget som skall
göras. Jag  kommer tillbaka till Brinken och tar en kaffe.
Camilla kommer på att det är lite så där stress.
Vi skall lämna Linus hos Ashani, Thomas
hämtar, Vi har med. yoga 15.30.
Så raska på lite nu.
 
 
Lämnar Linus och så är det iväg mot Storvreten och Aleris.
Här kommer vi nu att vara i en så skön och lugn
timme. Härligt, jag har gjort dessa övningar
både med Inger Jacobsson och Eva
Lindblom.
 
 
Har även varit på yoga på Huddinge sjukhus.
Så detta kan jag och det känns väldigt bra igen, nyttigt
och stärkande är det. Så ja då kör vi. En timmes njutning.
Känner mig pigg och så där på helspänn :)
 
 
Efter åt är det bara att vara nöjd och glad.
Vi är lite så där på god plats. Inga större orsaker att just
känna sig så i balans med sig själv och bara njuta och ha det bra.
Tar oss ner till Brinken där jag lämnar av Camilla. Nu skall jag hem och
få middag i magen :)
 
 
Sallad blir det. Och det är OK tycker jag.
Hoppas det är en lugn kväll med lite tv tittande.
Jag råkar somna lite Lite tidigt att gå till sängs nu 20.00...
lägger mig och tittar på "Mord i Sandhamn" Kan vara bra att hålla
sig vaken lite till.
 
Slut för dagen. 
 
 
 Sott gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0