Morgon pass en dag som denna

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 19
 
 
180508
 
 
GRATTIS
 
Åke
 
 
 DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Hej på dig nu är jag här i dag också. Jag har en
riktig sak att säga just nu så här på morgon-
kvisten. Jag vill att du Grattar Dagny
Carlsson på  hennes
106 års dag
 
 
Jag känner henne inte så klart men jag har följt henne på TV.
Skall följa henne på bloggen också :) hon är en härlig
pigg dam som skänker ljus i vår värld.
Grattis Dagny.
 
Min morgon är nu på G och jag tar lite morgon rutin.
Det kan gå fort när man har det bra och skönt, slappar lite innan 
jag skall ner till Bee :) Jo frukosten är intagen och jag har full koll på dagen :)
Jag skall ju bara i väg nu till jobbet för två uppgifter. Boende i fokus och Dokumentation.
Jag skall jobba med Sevim och hon ät det också lätt att jobba med, jag har bra kollegor och det
är väl det som gör att jag är kvar på Västergården.
 
 
Men jag skall börja dra i hopp säcken och se till att det blir ett bättre jobb så jag kan hitta en
meningsfull uppgift. Jag har några år kvar att jobba så jag vill ha ett betydelsefullt jobb.
Det är med människor helt klart och det är viktigt för mig att känna att jag är 
tillfredsställd med mina uppgifter.
 
Det är lätt att sitta så här och fundera lite, men sen då?
Hur blir det sen? Jag är inte den där människan som hoppar runt och
som byter miljöer hur som helst. Det måste vara betydelsefullt och det skall vara
känsla för att hitta rätt. Mitt förra jobb var en gång i tiden ett perfekt ställe med ordning och reda.
Stabil personal och allt var så bra. hur kan det bli så här stökigt? Jag är lite förundrad.
 
Nå väl allt jobb är inte förgäves.
Jag har en bra plats eller jag kan säga att
min arbetsplats består av några bra kollegor. Så där
trivsamma boende som är hur gulliga som helst. Man blir glad bara
att se dom. Så nu är det då så att jag känner mig lugn och till freds med mitt 
jobb inte med syret kanske. Min åsikt och jag äger den.
 
 
Det blir två duschar och en massa annat som skall fixas.
Hur skall man hinna med allt? Jag försöker så gott det går och 
det är bra att göra, springer in på C och fixar med en GP plan och så in
till syster. Fixa med delegering, den skall förnyas. Så är det då lunch, det är
mer SOL först på mig och Sevim ny plan så det känns bra och ingen kom så jag är
med kollegorna på gården. Kommer in hjälper en boende som är så dålig.
 
Nu skall jag hem, tar in en boende till våning två. Pratar med en som bor på C sidan.
Trevliga människor, har nu blivit kvar länge. Skall handla och måste i väg nu.
Bee vill inte starta, han är lätt grinig. Vad är det nu då? Ja prövar igen,
nej inte då. Provar igen och nästan, väntar och så ....
NU heja Bee
 
Mot affären och handla lite,
bara lite inte så mycket, pålägg, mjölk,
ägg, bröd, potatis, lite fryst, mat till i dag, kaffe, potatis,
äpplen. hushållspapper och tuggummi. 700 kronor, tack det var ju de.
Hem kommer vid parkeringen och där kommer min son och svärdotter dom skall
tydligen i väg. Jag ber min son att ta kassarna till porten bara.  Han gör det Tack finaste killen.
 
Då skall man fixa inför kvällen, jag upptäcker att klockan är redan halv fem, jag kanske
skall ta och fixa middag den tar i alla fall en timme. Så på med detta och så är
det bara att  vänta. Kollar på veterinärer på TV sen kommer Dr. Phil.
Lite mat och så är det Mello, ja det är ju bara att köra då.
Kidsen kommer hem och skall äta och så
skall dom spela.
 
Jag lägger mig i sängen när alla låtar är klara, skall kolla på
röstningen, men jo jag vet ....jag är så trött och somnar. 
 
 
 Sot gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0