Morgonpass igen :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 20
 
 
180516
 
 
GRATTIS
 
Rolnad & Ronny
 
 
 DAGENS CITAT
 
Att vänja sig vi tanken
 
att du inte kommer hem
 
igen
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är nu en ny dag och PH, alltså jag är rätt seg. Har
varit på utbildning i natt en lång dröm och vad jag skulle lära mig
har jag ingen som helst aning om. Jag vet att jag var där med massa kända
människor i min närhet och min gubbe. så jag har nog varit på en bra utbildning.
Han går inte på något som han anser inte är bra.
 
 
Så upp lite och nosa på morgonen, lite ompyssling i badrummet skall väl
komma nu, det är märkligt vad det kan bli så rutinmässiga saker av
en lite sak. Det kan kännas skönt att inte behöva tänka
så här tidigt. Skönt är det men lite vansinnigt 
att det blir så.
 
 
Men nu skall jag ta min frukost och se till att
dagen startar och så är det full fart.. hinner läsa lite på
nätet. Så det är en bra start. Nu är det bara att hoppa i Bee och sen så
Iväg till jobbet. Här kommer jag rätt tidigt och det är ju bra för natten hon kan komma i
väg lite så där tidigt. Uppe på avdelningen , tar rapport och så...var vi igång. Jag hoppas att det
är bra dag som kommer att vara framför mig. Det är ju kul att ha en lite lätt dag så.
 
 
Ja det börjar bra Maria och jag sitter på balkongen med en fika. Vi skall starta dagen om fem minuter.
Allt är framplockat och står i ordning på is plattor. Så vi kan sitta en stund. Nu tar vi och kör dagen.
Varsin dusch börjar vi med, det är så bra och så effektivt att vara på hugget. Denna dam,
som jag skall fixa fyller år i dag. Det är ju skoj och det blir tårta med stort kalas.
Nu ser alla fram emot 13.30. Det blir inte så mycket annat som skall göras.
Morgon rutinen att ta upp boende och hjälpa dom med en
god start på morgonen. Ingen stress alla hinner
komma upp och ha det bra.
 
 
Jag börjar med att dammsuga
lite i två rum, sen skall jag bara ta håret på
en dam. en annan kollega tar över och dammsuger
fem rum, helt otroligt snällt. Jag tar maten och ser till att det blir
en bra lunch. Vist ja det är ju APT klockan 13 så det var ju inte så kul, jag tror
jag vill skita i det. Behöver vara hos mina boende känner jag. Kan man beställa detta?? 
Vi får info om eventuell nya möbleringar och det skall vara gamla möbler. Inte modern som vi har
Gamla från förr.
 
 
Sen blev det snabb genomgång av GP, där jag skall ha ett stort ansvar.
Presentera detta och att sedan se till att allt kommer fram.
Det kan bli slarvsylta av detta. Vi måste lägga krut på
att se till att alla GP blir gjorda och ser bra ut.
Fokus på detta.
 
 Men det blir dålig presentation efter som de som är här inte riktigt vet allt :)
Och chefen tror sig veta, Jag får hybris. Skall snacka med dom som är
ansvariga nu... Jobbigt läge. Men det får bli så här. Jag hoppas 
det är lika så bra att få allt på papper.
 
Men nu var jag tvungen att rusa ner för att fixa mediciner och det
är lite viktigare än detta just nu. och fem minuter går inte att fixa detta på.
Vi måste ha lite mer tid och lite mer struktur.
 
Skit också, nu är det ju bara att sätta fart på allt,
Mediciner till några boende och sen är det hem, hem, hem som gäller.
Men vad händer här tror du??? Bee vill inte starta. Han är överhettad har
vattnet dunstat*? Skall prata med gubben i kväll när han kommer. Så får vi se hur det är.
Så nu har jag handlat jag har  fixat med allt inför middagen. Det är bara att steka köttfärs och koka spagetti.
 
Nu går min lur varm, alla ringer och alla vill ha tag i mig.
Hur vore det om man lugnade sig lite. Jag är bara en människa
som vill vila lite granna TACK. 
 
Så kväll tittar på "räddad av änglar" somnar. 
 
 
 Sott gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0