Operations dag igen

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 22
Dag148 på året
 
180528
 
 
GRATTIS
 
Ingeborg & Broghild
 
 
 DAGENS  CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag går upp med Ari, jag skall se till att Haylie får sina kläder på sig.
Hon åker med Ukki till Ärla i dag,efter ett par underbara dagar
med farmor , kusinen, faster, farbror och Ukki. Hon tycker
nog att Skansen dagen var bäst. Men man vet aldrig.
Så när dom är klara tar jag en dusch med 
specialtvålen in för operationen.
 
Jag är rätt less på att vänta och få
tiden att gå, men det är väl bara att köra
på. Hungrig, törstig och allt där i mellan. Det är så
jobbigt för jag har några timmar att vänta det är inte så
att jag fick första tiden, nä det är ju just de. Skall jag komma in.
Så nu skall jag vänta och åter vänta. Vet inte riktigt vad jag skall göra.
Känns lite tröttsamt.
 
Jag får ett samtal från Nea som undrar vart Ukki och Haylie är, dom har inte
kommit ännu. Men dom kommer det är OK dom är lite så där sena, inte 
lätt med en liten flicka i bilen, hon somnar nog på vägen. Ja men nu 
kommer dom, det var ju bra.Då är dom där och jag sitter fortfarande
och funderar på hur jag skall ta mig till Liljeholmen.
 
Det blir kommunalt och jag tar bussen här från Tuna till Fruängen.
9.14 går bussen då är det bäst att rappa på. Jag kommer ner
med fem min till godo. Skönt det är bättre att vara i tid
till bussen. Jag han också att se att min fin Bee
har problem med rutan. Den var nere igen,
fixa den innan jag gick till bussen.
 
Då så läsa bor "att välja glädje" av Kay Pollak, en present av ACP.
Den är ett användbart instrument till dig som vill må bra.
Så det är bara att läsa den. Hinner rätt långt på
bussresan. Tar tunnelbanan till Liljeholmen.
Nu bara att vänta. Jag är lite nervös.
Kommer att bli lite sövd, så där
bara ytligt.
 
 
Så var det klart, ja det tog 1 ½ timma och jag var vaken ibland, så
det var inte så astronomiskt farligt, obehagligt ljud, ja så klart.
Camilla kommer och hämtar mig, så bra och så snällt
av henne. Min man är typ dålig och har kommit
hem igen. Vad är det man säger??
När en karl är förkyld,
rasar hans värld.
 
Min snälla dotter kom och hämta mig.
Jag har inte ont nu men hoppas också att jag
inte får mer ont sen. Jag tror att det skall fungera. Camilla
skall röntgas på plan fyra, i samma hus som jag opererades. Hon 
har ju besvär av sin nacke och rygg. 
 
Men vi kommer hem till slut och det går rätt bra. Jag kommer inte skriva så mycket
nu på bloggen ett par dagar dram åt  det är jobbigt och det tar massa tid.
Jag skriver med vänster hand och det går ju ok men jag blir rätt trött.
Hoppas du hänger med i alla fall. För lite kan jag printa ner.
 
resten av denna dag är i soffläge. så tv.n kommer gå varm.
Ha en bra dag.
 
 
 Sott gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0