Så ont i min fot....

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 21
180525
 
 
GRATTIS
 
Urban
 
 
 DAGENS  CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det en fredag och jag är på G att göra helg och lite 
besök av en liten söt rödtott, det kommer att bli kul.
Hoppas min fot håller, det är något galet med
min fot och jag måste nog till  läkaren
i dag. Har ju en ny och det blir ju
lite lurigt, men helt OK.
 
 
Jag skall först nu ta min
morgon ritual och köra den så
jag kan åka till mitt jobb sen. Det är
ju bara att dra på då. Inta badrummet och
så är man igång. Det tar sin tid och det är lätt att
det blir kö här och det kan inte vara så kul, inte för någon.
Jag förbereder kaffe och sätter på kaffehurran, fixar fil och musli
det är nu bara att köra på. Jag skall kolla lite nyheter som 
så bör och så är man på G med besked. Klockan
är nu så pass att jag skall ta mig till jobbet.
Med en jävla ond fot. Det blir
spännande.
 
Ashani åker med
till orm gropen och hon tar tåget
vidare till sitt jobb. Jag kör till Huddinge och
kommer tidigt till jobbet. Natten kan gå hem tidigt.
Ja så är det och så blir det. Jag hoppas att det blir en bra
ledighet för Inger nu när hon är ledig ett par dagar. Ja SSK kommer
och hon får en snabbrapport och så är dagen igång. Jag hittar en boende inne på
B-sidan i nattlinne. Det var en syn för gudarna.
 
Nå väl ingen skada skedd hon är bara en trevlig och social dam som gillar att prata.
Det är helt OK, jag tar henne hem och hjälper till med morgontoaletten. Vi går
ut till matsalen och där får hon yoghurt och flingor. Jag serverar lite te och
smörgås också. Nu är det en till som skall upp och jag känner att
det är OK att bara forcera fram med allt som skall göras.
Vi tar en gemensam fika klockan åtta med de
boende som är uppe, nästan alla.
Även admin. Eva är med.
 
 
Jag springer runt och har
satan så ont då min fot gör
mer ont nu. Det är inte så kul vill
jag lova. Men morgonstöket kommer till
slut till den pugnten när man säger vi är klara.
Här kommer också den pugnten då man skall planera
för sin lunch. Ja jag går först 11.00 Aya går 11.30 och Ali går 12.00.
Då kommer även Kurt så då är allt bara bra. Jag kan lugnt lämna över till han
och Nor som kommer
 
Jag avlägsnar mig runt ett har ju en läkartid där 12.30 så någon kollar på min 
fot som inte är så kul att gå med. Jag tror att det är lite så där jobbig för
mig i denna situation med en stukad fot att rusa runt och lossas
att det är bra. Jag tror att den bara är stukad och det är väl
inte så kul direkt. Men nu åker jag till läkaren och
får besked.
 
 
Så tråkigt det kan vara då att vänta på sin tid.
Jag har Dr. Ivarsson så det är bara att vänta på henne.
Hon är ofta sen och hon är ofta lite stressig. Men en super bra
läkare. Nå väl hon kommer nu och då är det jag som blir uppropad.
Hon tittar och klämmer lite jo det är en rejäl stukning och hur den har
kommit kan inte jag svara på, jag har inte varit medveten om att jag har vrickat
foten. Kan ha hänt i badhuset i tisdags eftermiddag.
 
 
Men jag skall ha foten lindad och det var bra att SSK på jobbet lindade den så bra.
Nu kan jag ha stöd på den och så är det ju bara att hoppas på snabb läkning.
Nu är jag klar och jag har ett missat samtal från min man, OK han är på
G hem. Jag ringer upp och han är i Salem, jag talar om att jag 
tar en kaffe med Camilla och sen tar jag och handlar. Sen
kan ni komma och hjälpa mig upp med sakerna. Det 
är en bra ide, jag tar en kaffe med Camilla.
 
 
Vi tittar på ett avsnitt på Shadowhunters.
Det är så lagom, mysigt och helt bra ställe att
vila foten lite. Jag har problem med min fot och sko så
jag får linda foten när jag kommer hem. Nu skall jag till affären.
Handla det är massa saker som skall handlas. Stor handling är det.
Och summan blev, 2900 på en höft, då har jag lite köttbullar, flingor och
lite annat kvar. Men det är bra, frysen lär bli proppad igen, eftersom den är så
liten. Kylen är inte så kaxig den heller.  Skall hem nu så jag ringer min man.
 
Möt mig vid parkeringen. Det är lite bärhjälp som kan behövas. OK han tar Haylie med sig.
Dom väntar på mig och har gömt sig bakom en stolpe. Ha ha ha ha hon är för söt, att
hon kan gömma sig där är en sak men att Ari skall få plats bakom en stolpe,
omöjligt. Nu tar vi upp allt och som jag sa fullt över allt. Det är ju bra men
inte så kul för det skall ju räcka så länge 30 dagar. en handling i
månaden är ju vad som gäller.
 
Vi skall äta och sen kommer Linus
på ett par timmar medans dom handlar.
Det gillar Haylie för hon älskar sin kusin... Jo 
jag vet det, Och att få sova hos farmor eller hur. 
Ja det är bäst säger hon så kul det är.  Ja barnen leker
och är i full färd med allt som är roligt. En sak lockar väldigt
mycket. Juhani´s råttor. Vill klappa dom vill hålla dom, fast dom är
lite rädda för dom. Camilla och Thomas kommer och vi tar en fika. Lite 
kul är de, att dom kommer hit till oss. Det är oftast vi som kommer dit.
 
 
Nå väl lite massa saker är det så nu skall dom hem och sen skall jag kolla på tv lite.
Let´s dance. Vilka går till final?? Tyvärr somnar jag innan så det är ju bara att
lägga ner. Kan kolla i morgon på det.
 
 
 Sott gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0