Sol inne, sol ute, sol sinne

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 19
180510
 
 
GRATTIS
 
Esbjörn & Styvbjörn
 
Kristi himmelsfärds dag
 
 
Kristi himmelsfärdsdag (latinDies sanctus ascensionis Domini), förr även Helgetorsdag[1], är inom kristendomen dagen då Jesus efter uppståndelsen enligt Nya Testamentet lämnade jorden, och fördes upp till himlen inför elva av apostlarna och har firats sedan 300-talet.[2] Dagen infaller 39 dagar (på den 40:e dagen) efter påskdagen.[3] Liksom påsk och pingst bygger dessa båda helger på måncyklerna och infaller därför vid olika datum olika år. Någon egentlig årsdag av Kristi himmelsfärd, kan man alltså inte tala om. Den liturgiska färgen är vit på den här dagen.[4]
 
 
 DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
 Det är morgon och min man skall åka, 😟han hittar inte nycklarna så han går och
små muttrar i huset, 😠då vaknar jag helt klart. Lite arg och mycket
frustrerad. 😠Jag behöver sova lite till jag skall jobba
kväll...pucko!!! 😡
Jag går upp och frågar vad han letar efter? Sina bil nycklar, Haylie tog dom i går. 😲 
Nä du måste ha givet dom till henne, men vet du när hon kom var det full koll på sin
väska så nä du har lagt dom någonstans. 😊Titta där du brukar lägga dom.... nej jag lade dom vid
matlådorna på bänken i köket. Men Haylie gick direkt till Linus. Kolla i hallen , men dom är inte där....jo här ligger dom.... 😐Varför titta du inte där först?? Nu har du väckt mig och jag är irriterad.
Oj förlåt, ja eller hur... 😖
 
 
Skall nu börja min dag..
Som blev en aning för tidig och
alldeles i onödan. Jag hoppar på ruta två
och fixar med frukost, Det är nog bäst att börja där.
Jag har lite sån där längtan efter frukost i dag. Kan inte förstå
varför, det bara suger lite extra efter den i dag. Så här skall jag bulla upp.
Fil med musli, fixar kaffet så det kan koka och blir gott när jag tar den och smörgås med ost.
 
 
Njutningsfullt och behagligt. Jag har inge ljus tänt nu för tyvärr det syns inte. Jag har en härlig stor
gul lampa som lyser ute på en blå himmel, den duger minsann bättre i dag. Känns riktigt skönt
kan jag lova. Skall kolla lite på nyheter och på FB också. Sevim, min kollega på jobbet,
messar lite  med mig. Hon och jag i morgon . Det blir bra.
Men  dag då, jag återvänder till ruta ett då badrummet är klart för mig att använda efter två
blötdjur som invadera den när de vaknade . Jag hoppas att jag kan njuta av denna
dusch lika bra som jag tänkte mig . Det är varmt och skönt . Då så dagens
outfitt, vita cykelbyxor typ, en klänning liknade tunika och koftan med.
Klar helt OK. 
 
 
Så måste fixa lunchen snart, det är viktigt att ta den till min  mage senare.
Här skall man inte åka till jobbet och vara hungrig. Nu skall man 
äta ordentligt och se till att allt kommer på sin tur och sin 
tid. En fika nu och vatten, skall ha in vatten också.
Då så njuter av detta. sitter på balkongen
en stund.
 
Då så kommer Ashani på att hon skulle ha börjat 10 och inte 12.
Ja det blir då bara att åka mot Haninge med henne då.
Jag lämnar henne och så far jag till jobbet. Det är
ingen lång resa direkt och jag skall ju ändå till
Huddinge efter så jag kommer till jobbet
tidigt vill jag lova, så det är bara
att köra på.
 
Träffar på Inga och det är ju bra, alltid lika roligt.
Så är det bara att starta jobbet då, för nog blev klockan ett allt.
Jag får lov att jobba lite nu. Min kropp känns tung och inte alls som jag vill.
Seg, trött och en smula slut i knoppen. Det är inte vad jag har lust med. Men jag får
försöka jobba bort det. Svårt. Efter middagen är det så att vi känner röklukt och det är bara så
att det brinner igen i Huddinge.
 
Denna gång på klockarvägen, en villa så klart och tydligen övre våningen.
Helt galet. Men det är så. Nu var det ju nära mitt jobb och vissa boende
blev alldeles tossiga av röken. Ja den låg inne hos oss många timmar.
Nu är det färdigjobbat och jag skall nu hem och sova. Jag är skit trött.
 
 
 Sot gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0