Till vardag igen

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 18
 
 
180502
 
 
GRATTIS
Filip & Felippa
 
 DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
När  nu är det en ny morgon och jag har den udda tiden 11 till 20.30 😊 .
Det är ju så att jag skall upp då och se till att allt är bra eller någorlunda
bra i all fall. Huvudet är på  plats och det är ju så det skall vara 😊, benen
är nedåt så där är det OK också. Det betyder att kroppen är åt rätt håll i dag 😊 .
Så inget att klaga på och inget att ändra på. Jag skall starta på ruta ett och göra lite
morgon rutiner, så det blir rätt.
 
 
Då så, har vi ruta två på G 😊 , men jag upptäcker att muslin inte är blandad och den är
inte i burken så jag får fixa det först 😊 . Tre olika musli skall blandas till en, sen 
skall dom i påsar och ställas in i skåpet. Glasburken är fyld och det är ju helt
enligt planen. Så då kan jag ta frukost då 😊 Jag har starten och så tar
jag upp Expressen och läser lite.
 
 
Tar en kaffe på detta med en smörgås.
Fortsätter med lite media koll på Facebook.
Med hela morgon programmet är jag nu på G till
jobbet för en lång dag med först SOL och lite hjälpande hand
till kollegor på D och C sidan. Skall sen jobba på avdelningen hoppas
få en bra dag och att inget går snett 😊 Jag kommer jobba med Sevim så det
kommer bli bra.
 
 
Så jobba på med SOL dokumentation och hjälper massa folk. Jag hittar också
en gammal kollega som har kommit tillbaka från mammaledigheten.
Jätte kul att se henne tillbaka 😊 . Så nu skall jag in till 
A-sidan och jobba här. Det är Kurt och jag till två
då kommer Sevim. Kurt kommer att gå
hem vid tre så det är ju hur
bra som helst.
 
Nu är det bara jag och Sevim.
Vi börjar på en genomförande plan som
vi båda är involverade i. Så det är ju bara att jobba på.
Hoppas den blir klar snart, för vi har Ali här till 16.00 och SSK vill ha 
tillbaka sin dator lite nu 😊 Ja vi tackar för lånet och så tar vi och gör detta nu.
 
 
Sen har kvällen ramlat på som det skall och det betyder att middagen
kommer som den skall och kvälls fikat är på g så skall vi se till att det flesta
kommer i säng. Nu så är dagen slut för mig, många timmar i dag också, men hoppas
det går fort i morgon 😊 Behöver lite vila efter dessa långa pass. 😊
 
Ringer gubben för att meddela att jag kommer efter 21 då jag skall hämta sonen i Telefonplan.
Han jobbar och han slutar 21.00 😊 Det tar mig 15 minuter dit och så är vi hemma
på 20 minuter. Lite lättare för Juhani att komma hem 21.20 och inte 22.30.
Ja det tycker jag också. Men jag plockar inte han hela tiden.
I dag var idag. I morgon är i morgon. Så
hemma och skall ta det lugnt 
för att varva ner.
 
Till sängen och sova.
 
 
 
 Sot gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0