Tvätt och städ dag :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 19
 
180513
 
 
GRATTIS
 
Linnea & Linn
 
 
 
 DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har sovit till 06.30 i alla fall det var ju OK tycker jag.
I dag är det sånt där måste göras dag, har tvått 
som måste fixas och städa lite. Torka massa
ytor kan ju vara bra. Vattna blommor i
kväll kan vara väldigt bra. Så 
min dag är planerad
in i minsta detalj.
 
 
Jag kommer ut i köket och
hittar min man där,😍 han klev upp vid
fem tror jag. Så det är väl bara att sätta sig och
äta lite frukost. Mjölken är slut 😔och det var inte så bra.
Hoppas det går ändå. Jag får köpa lite och så fixa till middagen
samtidigt.
 
 
Det blir ju då så att jag tar mig till Brinken där min svärson skall fixa
med Bee, 😊 tvätta lite och så. Jag skall få bilden på Bee på huven.
Han tror att det kan bli lite jobbigt men han skall försöka.😊
Jag är så glad och det blir bra.
 
 
Jag tittar på två avsnitt av shadowhunters med Camilla.😊
Tiden rusar i väg och jag har tvätt klockan två. Så
tack och hej gumman nu är det ju bara att
handla 😊Så kan jag ta tvätten sen, gubben
skall hjälpa mig.😊
 
 
Kommer hem 13.55, plockar in maten till idag , sallad och kött.😊
Packar i hopp tvätten, Ari ligger på soffan och snackar i luren.😧
Jag måste gå så jag går. Han är inte ntresse av att
ens försöka avsluta samtalet 😣 utan bara snackar på.
Väl nere så är det bara att stoppa in det i
maskinen.
 
Skall ner igen klockan 15.00.
Det kommer gå bra detta. Vart tog du
vägen säger min man!!! 😕 Hallå, tvätten vad
tror du?? Du skulle ju hjälpa mig ner, Ja jag var lite
upptagen i luren.😖 Skit nere gubbjävel!!! Nu är PH arg 😡 som fan.
Han är så jävla lat så en snigel jobbar mer än vad han gör.
 
 
Inte kommer han med ner för att hänga skiten heller. Nä för då är det hästjävlar på tv.
Asså nu håller jag på gå i atomer och kommer lätt slå han på käften. 😖 Tur han
är uppe. Kommer upp fixar kaffe och hinner sitta 40 minuter sen ner igen.
Vika och hänga och fixa och trixa. Det skall hinna torka på 2 timmar
så det är bäst att ligga i.
 
Nu skall allt upp, de mesta av kläderna är hans och hans jobbar kläder.
Så han kommer väl ner och hjälper mig upp med det. Han vet att 
jag gick ner. Ingen kommer så jag får kånka upp allt själv.
Nu är jag arg så förbannat arg. 😫
 
 
Kommer upp lägger in allt och sen står maten där och vi skall gå ut för att
äta ute, men han skall spela färdigt först....GGgggrrrrrrr.😡
Alltså kom igen nu.
 
Så nu kan vi åka klockan är 18.30 jag dör av
hunger och skall köra bil. Skoj han är märkbart irriterad
och han söndrar fönsterknappen på framdörren. Jag blir sur igen.
Nu skall vi traska i skogen lite och jag hittar lite energi vilket kan behövas.
 
Här är lite kort på vår middags promenad / datie 
 
 
 
 
 
 

Detta ställe ligger bortom Hågelby och stallet.Ett suveränt ställe och rätt lugnt.
En motor båt som for på vattnet fram och tillbaka. Annars var det
tyst och skönt . Klockan är rätt mycket så vi stanna inte
flera timmar. Åker hemåt runt åtta.
 
Blommor vid vår port.
 

Så då skall jag fixa kväll, titta på spårlöst. Blir trött och seg.
Jag lägger mig och skall sova, lite MI 3 tror jag det var.
Tom är snygg , men det hjälpte inte jag somna.
 
 
 Sot gott 
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0