Fackmöte

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181127
 
 
 GRATTIS
 
 Malte
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Efter gårdagen kommer en ny dag och det är ett
förmiddags pass som gäller även i dag. Jag
börjar sju så det är frukost och sen iväg
mot Huddinge, inga stora saker som
gäller jag har en del att ta tag i.
Jag måste ringa anhöriga
och jag måste ta till
en träff.
 
 
Nu skall jag
i alla fall ta och äta min frukost.
Den kommer som på beställning och
det är ju bra se. Skall försöka fixa och trixa
i hopp denna dag också. Det skall ju vara lite fackligt i
dag så det kommer en lång dag i dag också. Man skall vara med
och styra och ställa. Jag hoppas på en snabb dag. Jag är trött och seg.
 
 
Min dag är nu igång skall skrapa rutor på Bee och sen fara till jobbet.
Jag hoppas att min dag blir lätt som en plätt och att jag kan
få en bra morgon. Min elev kommer så jag kommer ha
sällskap i dag så vi kan göra massor med våra
boende. Denna tjej är intresserad och
vill lära sig massor. det är kul.
 
 
Jag har massa viktiga saker
som skall fixas och trixas med. det går
enkelt och vi är nöjda med dagen och det kommer
att vara så bra. Hur vida jag skall göra med min kontaktperson
i sista rummet är ju frågan. Har dusch där och har hört att det är svårt,
men jag förbereder han och det kommer att vara bättre. Så jag kommer klockan
10 och det är din dag i dag. 
 
 
Sagt och gjort här är allt klart och det är bara en dusch kvar.
Så jag går in och nu kommer det roliga, han kommer 
upp och går ut i badrummet som om det var hur
vanligt som helst. Inga problem eller
sura miner. Jag är så
överraskad.
 
 
Ja min lunch då, det blir på 1 A med Inga, hon är ju
också på jobbet så det är bara att ha en lunch
tillsammans. Jag fattar inte att det skall vara
så kort rast,jag hinner inte med att fixa
lunchen innan man skall tillbaka. Jag
är tillbaks på avdelningen.
 
 
Jag skall mata och
sen lägga en. Ja det är bra om
dom som är trötta kan få vila. Jag anser
att det är viktigt att dom skall vila. Det är inte så
meningen att vi skall hålla dom vakna bara för att. Jag
kräver mer respekt och mer att sätta boende i fokus.
 
Jag tar en snabb titt på min mail och upptckär att jag skall ha samtal
med min chef i morgon, så kul. Inget har hon sagt eller inget har
kommit från Eva heller, tur att jag titta. Jag skall fixa nya
genomförande på nya året. Jag har ju nyss tagit
över två. Så det får hon finna sig i. Jag är
också så pass involverad i mitt 
jobb att jag känner mig
stolt.
 
 
Nu så är klockan
dags att röra sig hem, eller jag
skall nog bara vara i Huddinge och invänta lite 
tid innan jag skall fixa med fackliga saker, så det blir
ju jag, Inga, Pia och Fatuo som skall gå. Men innan dess
får jag titta runt lite i Huddinge centrum. Det är ju tre timmas så
det är lång tid att vänta på. Jag hoppas jag hittar något att göra.
HM kan kolla om jag hittar en tröja eller något, inget av intresse Jag går in på
Ur & Penn där jag hittar örhängen. Så det var bra, tar en sväng på
COOP och hittar ljus till gravar och block till jobbet, så där
går det ju lite tid. Det är kalt och jag beslutar mig 
för att åka till Gymnasiet torget, där
vi skall ha fackligt möte.
 
Jag hittar ingen parkeringsplats
där vi har bestämt att träffas. Jag ringer till
Pia, Fatuo och Inga. Säger att vi skall mötas där.
Dom kommer och jag är där och öppnar dörrar. Det blir ju
bra, jag hoppas att det blir ett roligt möte eller intressant. Det handlar
om nomineringar in för års mötet i februari 2019. Ja det är lätt förtäring och sen skall
vi hålla mötet. Jag skall bli nominerad i valberedningen till nästa år.
 
Pia och Inga skall också delta om det blir valda. Ja det blev klart rätt snabbt 
så jag kommer hem i rätt bra tid. Gubben har fixat middagen och hade
glömt att jag inte skulle vara hemma. Men det är OK då vi kan
ta det i morgon. Så nu skall jag bara ta mig till sängen
och vila lite. Dagen slut för nu skall jag sluta,
hörs igen i morgon.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0