Fixa och trixa

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.46
 
 
181115
 
 GRATTIS
 
Leopold
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då så efter att haft lite ont i mage har jag nu hittat ett blåmärke
Så det betyder att jag skall fortsätt undra om jag slitit sönder
något i magen? Jag kanske bör komma och titta till detta
Men med heltid har man bara sina lediga dagar
att köra på. Så nu är det lite funderingar på
vad jag skall göra.
 
Nu är det i alla fall dags för min frukost.
Jag intar den med lugn och ro i köket, som
man bör. Ända skillnaden är ju att jag sitter framför
datorn so jag kan ta extra lång tid att äta. Det är ju lite av
meningen att jag skall  få in en lugn rhythm i mitt ätande. Jag
har nog världsrekord på att kunna äta fort. 2 minuter är inga problem.
 
 
Ja vill inte orsaka massa ont i magen eller massa stress därför har jag
börjat med att göra så här, det är mycket bättre för mig och min
stresshantering Så frukosten efter duschen i dag helt OK .
Gubben har åkt till Eskilstuna och ungdomarna
sover. Så skönt tycker jag. Här skall
jag njuta till max.
 
 
Men klockan tickar för inte stannar den inte.
Jag känner att det är bara att köra på då, har lite
att fixa innan jobbet. Wilma skall ut, jag lova att ta henne.
Camilla jobbar till 14 och Thomas cyklar till jobbet. Jag hinner 
lätt med en kiss runda med damen. Nu är det bara att köra på , Wilma
hör inte är jag kommer. Hon sover djupt.Jag skall inte skrämma
henne så jag ropar lite från sidan.
 
Då så hej gumman vill du komma med ut en stund, hon tittar på mig och hon
säger nästan ..... måste jag, ok jag kommer. Det går sakta hon har inte
bråttomt. En kort promenad till backen och sen hem. Det är ju inte
samma Wilma som förra året, nä damen är trött och slut
så hon skall inte knalla långa sträcker. Nä lite 
utanför dörren helst.
 
 
Så nu får hon lägga sig igen och jag åker till jobbet.
Här finns massor att stå i och jag hoppas att det är bara att
göra de jag skall i dag. Hjälpa till med struktur i inko förrådet, här skall
alla rum ha sin plats. Det är lite så att jag vill ha lite struktur här så det är lätt att
hitta. Var sak har sin plats. Planering på en utflykt skall också göras, men jag kan inte
åka med, jag skall ta emot en ny boende. Så den utflykten lägger jag på en annan av
mina kollegor. Så det är då bara att göra så. 
 
 
Jag skall också fixa med hemuppgiften vi har efter utbildningen i måndags.
Det är jag och Fatou som skall skriva om en boende i en situation .
Det kan vara bra, man skall använda bra saker för den dementa
skall klara av en aktivitet. Det är bara att se till att fixa den,
men tiden där jag och Fatou skall fixa det på, blir inte.
Vi får ta den i morgon eller näst vecka.
 
Nu kommer Natta och hon skall då jobba
med mig så det kommer att vara bra. Vi kan jobba bra.
Det flyter på liksom så där jaha nu tar vi detta i fokus och så
kommer nästa grej. Jag skall nu ta min rast och sen skall man
fortsätta men middag. Våra boende får lite ärtsoppa och pannkakor i
dag. det är ju smarrigt. Vi får väl se hur det hela tar sig.
 
Nu skall vi i alla fall se till att göra kväll. Det är lika bra att få det undanstökat.
Jag längtar hem det är lite så där jobbig känsla i kroppen. Jag kommer
att vara dålig men inte sjuk. Jag är trött, slö, känns lite tungt, lite "vill inte"
men ingen feber ingen snuva. Jag vill bara hem. Nu är klockan 
så pass att jag kan ta mig ner till källaren. Här byter vi om.
Oj vad är detta, en jacka till en kille, i Linus storlek.
En Everest jacka, den är på loppis bordet så
den tar jag. Vi har ett bord och en
ställning lite loppis fast gratis.
 
Bee nu kör vi hem jag är lite stressad.
För jag är trött, men det skall man vara med 
9 timmars pass. Det är många timmar så vist är jag trött.
Då så här kommer jag ångande och allt skall bara vara bra.
Men när man kommer hem inser man att min son bara hänger här
hemma och det är så jävla jobbigt. Han plockar inte ut tallrikar efter dom
eller fixar köket. han bara stökar till, och kräver av mig, ge råttorna mat.
 
Inte ett snällt ord inte ens ett tack.
Skit ungar, fan jag får så jävla ont i huvudet och kroppen.
Nu slutar jag för i dag, skall återkomma i morgon med nya tag.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
     Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0