I dag efter 15 gör jag helg

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.46
 
 
181116
 
 
 
 GRATTIS
 
Vibeka & Vivika
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det dags igen, jag kan inte fatta att det är fredag igen, mina
dagar rusar lite för fort förbi och det är så jävla jobbigt. Jag vill
inte bara sitta hör och inte hinna med. Vad skall man ta
sig till? Kan jag hålla fast en dag? Eller skall jag
försöka lura dagen med att dra tillbaka
tiden? Nej jag vet det går inte,
men jag skulle vilja.
 
 
Frukost,
det skall bli så gott med
min frukost nu, tänder ett ljus och sitter
lugnt och stilla och äter min frukost. Den är lika
god som vanligt och jag är riktigt nöjd med den. För den
kunde ju vara mindre god eller smaklös eller inte alls vad jag vill ha.
Men den är perfekt.
 
 
Allt är klart och jag skall nu till jobbet för att fixa med mina boende,
dom kommer att vara så glada att se mig. Och  jag är så
glad att se dom. Härligt med sammanstrålning. Jag
kör Bee nu till jobbet och tar hand om denna
dag. Jag har kollegan Natta med mig i
dag och det är inte vad illa.
 
 
Kommer till jobbet och min kollega är sjuk.
Jaha då måste någon komma in fort. Jag börjar
med medisiner och frukostar, det är några som skall
ha det inne på rummen. Så efter åtta kommer en kollega.
Det är Naib och han tar två och jag hälsar på den sköterskan som
skall hjälpa oss i dag. Jag har två boende som är sjuka. Det är inte så lätt.
 
Morgon stök på avdelningen blev inte som vanligt och jag känner lite stress på slag.
Jag har ett bra sätt att hantera detta. Mitt i kaoset skall en boende på utflyckt.
Den andra ville inte, han så bestämt nej. Hur skall detta gå, chefen lär
bli sur Hugo på mig, det skiter jag i då. Jag kan säga att det
inte är så roligt att få direktiv och sen är det inte
så att den gamle vill. Dom visar det med
agrition . Det är ett tydligt nej.
 
Ny boende flytta in det 
Jag skall ta emot henne, hälsa
välkommen och det blir så bra. Men nu 
är jag ensam på avdelningen, kollegorna försvann. 
Telefon ringer, anhöriga vill prata, och jag skall sitta i samtal 
med dom nya. Hallå jag är ensam, detta funkar inte. Nu får det vara bra.
Då kommer en kollega från D sidan in. Dom har en som mår skit. Ambulans är
på plats. Det är den damen som chefen ville skulle med på utflyckten. Vilken tur att
kollegorna så nej.
 
Lunch med vad det innebär, mina sjuklingar är så trötta.det betyder att jag
fortfarande är super trött. Jag kan inte fatta att det blir så rörigt när
man får minsta avvikelsen. Jo i dag blev det fyra men en var inte
på min avdelning. Men än då, tur att jag har min SSK hon 
är en klippa. Hon skall ju då också hjälpa till med  
att vara till hands med att assistera den
vikarie vi har.
 
Nä nu längtar jag hem skall se till att allt
är bra eller nästan bra. Fan jag är så trött i dag.
Min hjärna är toraltömd, ut drinerad ligger på rött och vill
inte återhämta sig. Den kan inte tänka ens. Jag skall mata den med
belöning hemma. Kan det bli choklad.
 
Så jag tänker smita lite före tre, det kan väl vara bra. Har en hel del att
göra innan jag kommer hem. Då blir det massa som jag skall göra. 
Det blir att jag kommer iväg 10 minuter efter 15. Alltså va ..
alltid när jag säger så blir det senare lika mycket
i tid som jag tänker hoppa över. Med andra
ort skall jag INTE skippa någon tid.
Nå väl jag skall hem nu.
Behöver boosta
mig.
 
Jag skall ta en
kaffe med Camilla, hon skall
träffa en kompis i kväll det kan hon behöva.
Det är fortfarande så tungt för henne, och alla andra inblandade.
Det kommer alltid att finnas en saknad. Jag känner också den så klart.
Med lite Camilla kaffe och lite snack så är jag på g att hitta lite energi för resten av kvällen.
 
Planera in en middag och sen lite tv. Ja kan vara kul. Middagen blir potatisgratäng, min egen,
fläskkotlett och gräddsås går inte av för hackor, Juhani och Ashani skall äta hemma.
Det är som vanligt, vi får allt ta det som det är. Jag tänker titta på IDOL i kväll,
Det blir ju lite spännande, duetter med etablerade artister . Ja då är 
Jag inne på kvällen  och jag är så seg. Tar slut snart inte
mycket ork kvar.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0