Jag tar helg

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.44
 
 
181102
 
 
 GRATTIS
 
Tobias
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
En skön sov morgon efter två uppvaknade i natt.
Jag sov till sju och det var skönt så det är ju bra tycker
jag som då kan känna att jag är utvilad då jag startar min ledighet
med en ledig fredag. Så vad kommer att hända nu på min dag? Jag vet inte,
jag har inte planerat något så jag känner att det är bara att ta dag för dag. Jag skall
till gravarna på lördag det är ett måste.
 
 
Men i dag är det bara morgon och jag behöver inte alls
göra någon ting nu. Bara vara, kanske lägga mig på sängen och
göra en lat morgon, titta på tv och bara njuta av morgonen. Det låter som en
bra ide. Så det är då det jag skall göra, jag skall nu först njuta av en god frukost och
en härligt varm god kopp kaffe, det är nu det som gäller.
 
Jag skall få vårrulla, vegetariska av Camilla i dag,
Lunchen skall serveras klockan 11..00 så det är väl bara att 
hoppa i duschen och så i väg då. Jag tror att det kommer att passa i 
tiden, jag tar nog två timmar på mig i dag. Så det är bara att köra på det
som skall göras. Så nu är jag klar och jag kan då ta mig till Brinken där Camilla 
väntar med lunch. En kaffe med Camilla och grannen blev det först då. Sen är det ju bara
att luncha.
 
 
Jag blir kvar där hos Camilla med Linus, Han skall till läkaren  15.30 
och Camilla skall bara fixa naglar först. OK Jag kollar på tv och Linus ligger här
bredvid, han har feber Hugo igen, vilket inte är så bra men 29 - 40 grader kan ju vara
jobbigt för en liten kropp. Ja Camilla blev väldigt sen så jag tar Linus till Läkaren, vilket är
frustrerat för Camilla. Men jag fixar detta. Vi kommer ut från läkaren med mediciner och intyg.
Ja ha ja då är det lite värre en en vanlig snora då.
 
Jag vet att Thomas kommer nu och plockar honom så det blir bra att han kommer hem
och kan vila sig lite, man skall inte köra huvudet i sanden när det gäller feber, det är
allvarliga saker om man inte är försiktig, jag har haft sjuka barn i hög feber och
det är inte så skojigt . Lilla Haylie var också riktigt illa ute. Så det är inget
att leka med hög feber.
 
 
 
Så pratar med min man och vet att han
kommer snart, det betyder att jag kan påbörja
med middagen. Det blir kassler i dag så det är rätt lätt lagat.
Han var sen i dag för han hjälpte Jimmie lite. Men nu kommer han hem.
Jag har middan snart klar så det blir lagom. Skall köra med Juhani lite så vi skall
hämta Ashani i Haninge. Sen kan jag göra kväll och det är bra för jag är
seg satan.
 
 GOD NATT
    HAKUNA MATATA
    Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0