Julbord med jobbet

 
 SUPER FARMOR BLOGG
V.47Dag 330 på året
 
181126
 
 
 GRATTIS
 
 Linus
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då skall man upp igen och här är viktigt att ge en god morgon en chans .
Jag skall ha en god stund med min frukost och en funderare på
vad jag vill göra med min dag. Jag hoppas att min dag 
är i ett bra gung så hela dan blir bäst av den
bästa. Jag har ett morgon pass så det 
är ont om tid nu på morgonen.
 
 
Men det skall gå hoppas jag.
Full fräs framåt. Jag skall nu köra
mot Huddinge och se vad som komma skall.
Har lite med mina boende att stöka med. Jag har också
lovat att gå med tandhygienisten så det är bara att fixa. Fyra boende
skall få på hälsning av tandhygienisten. Jobbigt vill jag lova. Det är ju så att man
skall se till att ha allt fixat och klart.
 
Dagen går och jag kommer fram till att jag är klar med allt trotts lite många uppgifter.
Jag har en elev som också skall fixa sitt med mig så jag skall lära ut massa
saker och lika så fixa mina saker. Det går strålande. Jag tar en lunch
lagom till 12, sen är det lite jobb med boendes lunch så är
det kurs.
 
Vi skall ju bli stjärnmärkta så det gäller
att jobba personcentrerat, det har jag alltid
gjort och kommer att göra, boende i fokus. Vad skall
man annars göra. Det är många timmar och vi skall sitta stilla.
 Ingen hit för mig direkt. Jag kommer att se till att jag måste få röra mig lite.
Det är jobbigt med att sitta så här stilla. 
 
 
Nu skall jag hem och så är det full rulle att fixa sig för att gå på
julbord med jobbet. Det kan vara lite kul och det kommer att
vara en bra stämning hoppas jag. Kommer chefen
mon tro eller väljer hon andra datumet?
Eller måste hon vara med på
båda? Ja så är det nog.
 
Nu skall jag hämtaMaria med Bee.
Det blir upp på Storvreten sen över Masmo och till
jobbet för att plocka upp Sevim och Curt. Vilket inte blev så
lätt jag kör upp till Storvreten för att plocka Maria. Sen tar vi Hågelbyleden,
Huddingevägen är det stopp på. Men det var det på Hågelbyleden också till brandstation.
 
 
Det är så att vi fortsätter mot E4:n och av vid Fittja flr att köra mot Masmo.
Då är det kö hela Masm backen och en bit på Glömstaleden. Kommer
till jobbet fyra minuter över sex, snabbt mot Huddinge och sen mot
Länna. Kommer till Sundby gård 18.10 och vi är inte sist.
 
Go mat och trevligt sällskap.
Bilder.
 
 
Fint pepparkaks hus.         Godis bufé
 
Min efterrätt       Vi vart sist på haket.
 
Fint på Sundby gård
 
 
Kör hem alla och sen är det bara att åka hem till gubben.
Krampar i benet och känner mig satan så trött.
Skall sova nu så jag kan komma upp
i morgon då jag börjar sju.
Tack och på åter
seende.
 
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0