kvälls jobb

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.45
 
 
181109
 
 
 
 GRATTIS
 
Teodor & Teodora
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har en ny dag som sig bör.
Jag har sovit skapligt och det är ju bra 
inga kramper eller direkt träningsvärk, men
den kommer säkert i kväll eller i morgon bitti när
jag skall till jobbet.
 
 
Nu skall jag ha frukost och njuta av en bra och stilla dag.
Har ett kvälls pass att ta mig igenom så det är lite
så där super bra att vara utvilad och pigg.
Så hur är det nu då, jag skall äta
lite frukost nu tror jag.
 
 
Så kan jag starta dagen och
göra en dag som man aldrig har gjort.
Det blir ju .... en super morgon. Vad annars?
Jag har inget planerat men det kan ändras. Min lur ringer
och se här Sussi P som vill luncha lite. Det kan man lätt hänga med på.
 
 
Jag kommer att ses dig runt 11 och vi kan vara onyttiga så 
Donken är ett alternativ. Då skall jag göra mig klar och
sen kan man invänta tiden. Det går rätt snabbt
så är klockan 11.00, ner till Bee och så
mot köpcentrum i Tumba.
 
 
Här har vi nu en lugn lunch
och lite snack om ditt och datt. Det
är trevligt, gamla kollegan från Rosendalsgården.
Ja men när man har trevligt rusar klockan. Så vi säger hej då och
jag kan ta en kaffe hos Camilla innan jag åker till jobbet. Där skall jag
också träffa en gammal kollega från just mitt jobb.
 
 
Hos Camilla får jag reda på att en konsert skall man gå på i juni,
det är BSB som kommer och jag skall se dom. Det kommer
att bli en kväll att minnas. Ja då skall man på två gigs
nästa år. Smälta detta med bullar och kaffe.
 
 
Så blir det dags att åka mot jobbet.
Jag tackar för kaffe och så är det bara att
åka iväg. Lite hinder på vägen så klart mellan
Tullinge och Tumba. Ja det är ju bygge där men jag 
kommer fram till slut och då hinner jag träffa en kollega 
som söker jobb.
 
Jag skall nu jobba så det blir med Natta som jobbet kommer
jag på. Det blir bra vi jobbar bra tillsammans . Vi
kommer i gång och så är det middag, det
gick snabbt i dag. Då blir det lite kvälls
jobb och det är ju bara bra
 
Kvällen är här och vi har lite
njutningsbara minutrar. Vi tar i säng vissa
som vi ser och vet är trötta, det syns på personen,
de faller i hopp i kroppen och är känsliga så lite kvälls fika och
sen börjar det bli läggdags. Vi blir klara i kväll också.
 
Till natten har vi Hassan som kommer.
Det är ju bra, han är bra och jobbar mycket bra.
Jag rapporterar och sen kan jag gå det är skönt. Jag fattar
inte varför man är så seg när man skall ta sig hem. Jag kommer
att somna på en och samma gång.
 
Hemma är gubben och det är ju bra, han skulle bli sen i dag.
Hoppas han inte blev för sen. Han vill se filmen klart
så jag lägger mig för att se nyheter och IDOL.
Men jag somnar.
 
 GOD NATT
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0