Möten på jobbet

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.46
 
 
181114
 
 
 GRATTIS
 
Emil & Emilia
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Så skall man "påt" igen då.
Ny dag nya utmaningar, ja det blir 
nog en bra dag detta. Jag känner att det
är lite bättre med min värk i magen men det är skumt.
Jag tar nog och gör efter om det är så att man måste prata med
en läkare. Ja men nu är det dags för frukost.
 
 
Här kommer den som i dag består av; yoghurt, musli lite vitaminer i
form av brustablett och på detta tar jag en mugg kaffe och en
smörgås. Det lär göra susen för en bra morgon eller hur?
Så tänder jag ljus och har en skön stund för
mig själv innan jag skall ner till Bee för 
avfärd mot Huddinge
 
 
Då skall man jobba, det är i dag med Fato,
det är evigheter sen jag jobba med henna. Det
kommer att bli kul och vara tillbaka på plats här med
kollegor från förr. Ja då kör vi vi tar upp en efter en och alla får
sin medicin och frukost. Nu har vi en liten sak att göra, Fato måste göra en
webbutbildning och då skall hon göra det. Så sätt dig och kör.
 
Jag håller ställning och det blir bara att invänta lunchen. Min lunch 
blir kyckling och sallad. Jag sitter med boende och det är
ju bara bra dom behöver vårt sällskap. Nu skall jag
bara göra det sista tills det är APT 13.00.
Då skall man sitta och lyssna på
saker och bara se till att
anteckna.
 
 
Jag är trött på detta snack
att man måste spara, äldre får
inte kosta, äldre skall man bara soppa
under mattan. Hur länge skall dessa människor som
byggt upp Sverige få skit som tack? Hur länge skall alla kommuner 
värna om fel grupp människor? Fy fan vad less jag är. När skall man sluta
att tycka att de äldre är för dyra??
 
 
 
Jag har svårt att stå för detta med att dra ner kostnaden, det fungerar inte.
Vad mer kan man dra ner, de får inte äta vanlig husmanskost, man får 
inte tvätta dom med skumgummi tvättlappar, man skall ha
ett papper som skall föreställa tvätt lapp. De har sina 
egna sängkläder och anhöriga köper alla
hygienartiklar. Det betalar för  vård
och omsorg, maten och allt
de vill ha.
 
Ja ja jag får
ibland bita i det sura
äpplet och se hur allt blir upp och ner.
Nu är det i alla fall 15.00 och jag slutar. Vad skall
man göra, inget som det är nu. Skall hem min son vill
övningsköra och han är lite kaxig så vist lite körning på trånga
ställen och sen på fina vägar.
 
 
Vi har tagit oss till Lilla dalen och tänder till Emilie.
Det skall vara fint hos henne. Jag och Juhani
pratar lite med henne och ser till att hon
har det bra.
 
 
 
Men klockan tickar på så jag hoppas nu att vi kan säga tack för i dag.
Jag är trött och behöver komma hem. Så jag är hemma klockan
17 då skall jag fixa middagen och invänta mannen  Vi 
skall äta frukostkorv, potatis, pepparrotssås
och sallad.
 
Vi skall göra kväll och jag skall titta på en kriminalserie på tv 4
Så jag säger tack för mig i dag och på återseende i
morgon .
 
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
    Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0