nu skall jag göra långhelg :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
181128
 
 
 GRATTIS
 
 Astrid & Asta
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag har precis sagt hej då till gubben som har varit sjuk och eländig.
Han har ju då varit hemma sen i torsdags, han har haft en riktig
mans förkylning. Så det är inte och leka med, nu är han
på G till Eskilstuna och sitt jobb. Jag skall nu
förbereda min dag och min ritual.Så
nu är det klart i badrummet 
till min frukost.
 
 
Skall verkligen njuta
av den just i dag och just nu.
Huset är tomt och tyst, husets fläkt är
ens inte på. Det är bara lugnt och tyst. Jag känner
att det är den bästa morgonen på evigheter. Min energi
kommer att samlas i mitt inre och jag kan ta denna dag med
storm steg.
Nu du Bee, nu kommer jag ner och fixa rutorna så vi kan köra i väg mot jobbet.
Jag måste köpa ett fönsterskydd så jag slipper skrapa, de är en sak jag
skall göra I dag. Men först till jobbet. Kommer lagom till sju så jag
känner att det bara är att starta dagen, vi kommer att vara
tre i dag, heja första gången på denna avdelning
som vi är tre och får vara det. Jag
kommer snabbt igång med
mitt.
 
 
Har en dusch i dag och sen är
det bara att fixa mediciner och lite annat.
Två samtal, fixa ett möte med anhörig och sen fixa kläd
ställning till en annan. Jag skall nu ta lunch och så kommer jag att
fixa skivan. Så det är bara att köra på och hoppas att det är en bra och snäll
dag för mig. Kommer igång med allt och fixar så mycket.
 
Jag skall ha möte med chefen klockan 13.30 så det är ju bara att vara i tid.
Jag kommer inte att vara sen, och det är ju bara så jag är. Hur vill
jag ha min dag bestämmer jag, bara jag. Nu skall vi alltså 
se hur min dag kommer att vara, jag blir inte
särskilt överraskad när min chef
säger att ingen av mina
kollegor snackar
illa om mig.
 
Det hoppas jag verkligen,
jag kan inte på stå att jag är en alldaglig
människa men jag vet hur man är professionell , och hur
man är mor sina boende. Jag sätter dom i ett första rum, här är det dom
som skall ha makt. Jag och kollegor är bara verktyg och skall hjälpa dom ha en super dag.
Det är här krutet skall ligga. Jag hoppas vi kan komma på en bättre lösning på hur vi skall ha det.
Och fixa allt runt om.
 
Ja samtalet var ju bra och jag sa vad jag tycker. Det är ju inte så jäkla
mycket som skall förändras bara en smula hit och dit. Jag skall
försöka reta upp jobbet och sen skall jag och Fatou vara
stöttepelare . OK det låter så bra så, här skall jag
se till att jag har en trygg miljö för våra
boende.
 
Hoppas jag också kan gå på 
SOL möten och stötta Inga, Pia, Emma.
Det är ju mitt projekt, jag som har varit med från
start. Jag vill detta till 100 % så skall lägga frågan senare.
Nu tog detta möte 1 timme och 30 minuter. Är det så att det snackas
för mycket eller är det radikalt? Jag vet inte, lång tid tog det. Slutar nu så
jag skall allt se till att komma hem, måste till Biltema, Bee skall ju ha skydd på framrutan. 
 
Den blev en som är snudd på heltäckande i fram och på sidor.
Så bra och så slappt att inte behöva skrapa framrutan och
framdörrarnas fönster. Bara lyfta av hättan och
skrapa i bak. Jag är nöjd och det är
nog Bee med.
 
Nu är det handla med Juhani och
sen är det ju bara att köra på med middag och
lite annat. Tar lite tv och en skön bio kväll för min del.
Jag skall nog se till att jag kommer utvilad och snäll till läkaren
i morgon. Jag skall ju bara se till att ha det bra med allt vad det innebär.
Lite belysning som skall upp och tändas.
 
Men jag åter kommer med lite mer
info i morgon. Det är en jobbig dag och
det kommer att behövas massa avskrivning
i morgon.
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0