Ny operation

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181129
 
 
 GRATTIS
 
 Sune
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag börjar min dag med att ta det extra lugnt och extra sakta.
För att åter få min energi skall jag ha en stor makt att 
se till att min dag inte blir fel eller stressad.
Jag vill bara ha denna dag i min 
lilla hand som en lätt
boll.
 
 
Inga stressmoment
inget onödigt överhuvudtaget
bara jag och min energi fyllda skäl. Vi kommer
att ta denna dag som en stark person, och ja jag är orolig.
Det kan jag inte förklara varför men att behöva en extra op. på en
tumör i benet blir lite stressande, hade dom inte bet om en till utan skrivit bara
att det var bra är en helt annan sak. Nu vill dom ha mer vävnader.
 
 
Ja ja jag överlever nog denna dag också, det har ju hänt förr, eller hur.
Jag börjar i alla fall med att ta min frukost, den skall komma på
plats så där lätt och lagom. Inga konstigheter här, i dag är
längtan efter kaffet är väldigt stor. Jag kan få en 
sådan känsla ibland men inte så ofta,
det är nästan > vill ha det nu<
Så den kommer snart.
Kaffet alltså.
 
 
Så nu skall jag
läsa nyheter som inte kan
vara så mycket att hurra för. Massa
oroligheter i världen. Ja jag får allt ta en titt på
media stället Facebook också. Här är jag nu och startar
min dag, så orolig jag är, fattar inte.
 
 
Hoppar in i duschen nu och ser till att det är varmt och skönt.
Vad är bättre? Inget  Ja då är man klar och skall förbereda sig på att
det kommer att göra ont med bedövningen och allt. Men det är bara att vara
stark och bita i det sura äpplet. Jag fattar inte detta varför är jag så nervös, det är väl klart
att dom inte hittar något mer av cancern, den skall ju vara borta nu. Så kom igen nu
detta blir super.
 
 
Nu kommer Thomas till mig för att köra till Södersjukhuset med mig,
Vi har exakt med lagom tid, vi kommer fram och vi kommer in
och jag anmäler mig. Kommer upp på kirurg mottagningen.
Sätter oss och det var då dom kommer och ropar
upp mig. Oj redan. Det var ju bra, Thomas
hänger på och sen var det bara upp
på bordet
 
 
Det tar lite tid så klart det skall
bedövas och sen tvättas sen kommer läkaren och
en praktikant. Det är tydligen segt och tydligen lite så där
lärorikt, jag lyssnar på vad dom säger. Och hoppas på att han har rätt.
Detta skall vara en snäll tumör och den skall inte vara spridd. Bra där då kan jag
andas ut en smula. Men slut resultatet kommer om ett par veckor.
 
 
Ja det gick ju fort och det var inget som jag inte redan har gjort. Men bedövningen känns
som en jätte kudde i benet. Stort område och det är fan inte kul. Jag får INTE
böja benet  på hela helgen. Det betyder att jag skall ligga på soffan
med lite vin och så. Härligt jag skall inte böja bakåt för
stygnen kan då, inte gå upp men slita
sönder huden. Det vill jag inte.
Lugn och fin ett par
dagar.
 
 
Så väl hemma igen,
klockan 14.00 vad fort det
gick och hur smidigt som helst, bara
dryga timmen. Jag tror detta blir super bra. Tackar
Thomas för hjälpen och sen åker jag upp till mig. Nu skall jag
fixa kaffe och sen ligga på soffan, Ungdomarna kommer hem där vid
21.30, Juhani kommer 15 först sen åker han till Haninge för att mäta Ashani.
Det blir lite ensamt men det kan vara skönt.
 
 
Jag skall små fixa med middagen så den kommer att vara klar
när dom kommer hem. Så nu är det soffan igen och så
är jag trött så trött. Det betyder att jag kommer
att somna här och nu. Jag har varit lite
spänd och känner mig slut
helt OK.
 
Tar nu och lägger mig.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0