vilken dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.47
 
 
181121
 
 
 
 GRATTIS
 
Helga & Olga
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej nu är det tråkiga jag igen, jag som bara
skriver om vardagen som den är. Men det är mest
för mig jag skriver så det är bara roligt att se dig här också.
Jag har ju litet gäng som tittar in och det glädjer mig väldigt mycket.
Så jag startar nu denna onsdag som är framför mig det är som det bör 
på en vardag med badrummet och allt man kan hitta på där.
 
 
Klart, då är det kökets tur och det är då frukost som skall fixas.
Jag har alltså min frukost på G och med den tänder jag
ett ljus och ser sen ut på vädret vilket glädjer mig
en smula, det är ett snötäcke på Bee. Men
bara på Bee det är nu klockan 0810 
0,7 grader så set kan ju
komma mer.
 
 
Och så är det då
dags för mig att köra på till
Huddinge, Bee är beredd. Vi skall mot
jobbet och ha en bra dag där, och det hoppas
jag att du också får. Men det är ju lite mycket med trafik nu.
Stopp i Tullinge, men sen rullar det på till Flaggplan där står polisen och
stoppar ett körfält. Men sen kommer jag fram och det är ju bra.
 
Jag skall nu fixa med alla saker som skall göras i dag.
Duscha två boende, städa och fixa, ta ut nya planerings blad,
ta blodsockerkurva, dela mediciner, fixa kaffe, hjälpa till med GP, och massa
annat helt sjukt vad dagen blev full. Jag fattar inte detta jag måste se till att planera bättre.
Detta duger inte.
 
Nu skall jag i alla fall sluta för i dag och det är bra det. Jag måste bara hem och vila.
Det kommer så många tankar och vet du när jag passera Hågelbyleden
blev det rysningar Hugo och jag känner en viss närvaro av
Emelie. Vart enda hårstrå stod rakt upp och rysningen
passera hela kroppen. Magiskt.
 
I dag är det kort och jag är så seg
Nu tar jag och stänger ner för nu skall jag sova.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
     Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0