Så jobbar jag dag.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.45
 
 
181110
 
 
 
 GRATTIS
 
Martina & Martin
 
mårtensafton
 
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag går upp när klockan ringer, så klart.
Är trött och seg, detta är inte så roligt med tiderna.
Jag kan jobba hur mycket som helst men inte så tidigt efter
ett kvälls pass. Men så är det nu, bara att bita i hopp och åka i väg
mot jobbet. Men skall ta en frukost först.
 
 
Avklarat med frukost och morgon stöket i badrummet. Då är 
det bara att åka mot jobbet och se glad ut, för det är
väl det som man skall göra. Jag hoppas att
det blir en bra dag på jobbet.
  
Det är en bra dag för att starta med
att bara ha en  lugn dag, jag skall inte leta
efter något som jag inte har i dag eller kommer att ha.
Jag tror att det är bara att göra dagen till en bra dag.
Inga konstigheter.
 
  
Då så är det bara att ta sig mot jobbet
för ett morgon pass. Det blir bara att jobba på och
se till att timmarna försvinner så jag får komma hem och vila.
Jag kör på och jobbar med en timmis som jag jobbat med många gånger.
Så nu skall det tas lunch, jag skall äta med Pia och Inga. Så kul så bra.
En halvtimme med skratt och energi boost.
 
Ja då har jag fyra timmar kvar och då har Natta kommit också.
Jag hoppas att det är en bra sak och att det är lite annat
som skall ske. Vi skall nu ta fram lite fika och det 
är ju kul och jag känner att det kan lugna 
ställningen. Jag  hoppas fika kan
bli en bra sak.
 
 
Jag skall nu njuta
av lite kaffe och se att det blir
ett bra avslut på dagen och det ät ju viktigt.
Har haft lite krångel med magen och det är inte 
så kul jag hoppas att det blir lite bättre till kvällen. Ja nu
skall jag hem och nu skall jag se till att få en lugn kväll, jag är 
sjukt trött.
 
Väl hemma kommer det en sån trötthet att jag blir sittandes i
soffan med funderingar på hur detta kommer att sluta.
Jag har min man som fixar middagen och jag äter
lite men något är galet jag får kramp i
magen och får en redig smärta.
Den går över efter  ett
toabesök och vila.
 
Då är jag helt slut i stället,
Jag tittar på TV, Så skall det låta,
och har en bra kväll trotts allt. Jag skall
jobba kväll i morgon så jag hoppas på en lång
sovmorgon efter en tröttsam dag. Jag skall nu sova
och jag kastar in handduken.
 
 
 GOD NATT
 
   HAKUNA MATATA
 
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0