Så skall jag ta hand om mig

 
 
SUPER FARMOR BLOGG
V.47
 
181122
 
 
 GRATTIS
 
Cecilia & Sissela
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är lite kallt för mig uppe då Botkyrkabyggen är
snåla med värme, jag har lagom varmt enligt 
dom, det är bara jag som fryser. Och det 
är inget vi kan göra något åt.Ute
har jag nollan så det skall 
börja bli kallt nu.
Ja det är bara att
hopp in i duschen och sen
i kläder för att värma upp mig, hoppla.
Nu är jag på G med min morgon det kan vara skönt
med lite vila:) . En dag som det står bara ta han om PH.
Hur bra som helst.
 
 
Nu hoppas jag på min goda frukost, den kommer
som ett brev på posten och det känns skönt.
Njutningsfullt och avslappnande, skall
läsa lite nyheter. Dagen
skall nu starta.
 
 
Jag skall låta Ashani
köra morgonrusning och sen skall
jag hämta henne. Hon är i behov av att
få köra bil bara. Det blir bra om man fixar lite tid
då och då.Jag hoppas att det går lika bra för Juhani.
Han kör mycket också.
 
 
Då sa får ett samtal med att min man kommer hem, han är
tydligen sjuk med feber och snorig. Det är massa skit i
lungorna och han är dålig, stackars han. Det 
blir då ingen tårta eller fika för min del 
i morgon då, jag kan inte bjuda
hit folk när han är sjuk.
Så var det med
det.
 
 
Lunchen närmar
sig och nu är det bara att
se till att få mat i magen.vad man nu 
skall välja. Lite yoghurt bara eller? ja kan vara bra.
Är inte hungrig direkt. Så det är bara att fixa med de hela.
OK jag bestämmer mig om en stund just nu är det ju bara att städa lite.
 
Då skall vi köra bil det blir med Juhani som skall lära sig massa.
Jag kör med han och Camilla skall göra teorin, så nu
kan man sitta och titta på vad han gör, men jag
tycker att han är helt OK små saker 
som kommer med mer körning.
 
Det blir en sväng till Haninge
eftersom Ashani sluter klockan sexton.
Hon kör hem. Mat till oss i dag blir köttfärslimpa
med ris, potatisen var slut. och då kan man ta ris utan att
tveka. Jag hoppas att det blir bra.
 
Med detta är det kväll och jag kommer att ha massa saker att inte göra.
Som att städa, tvätta. laga mat, plocka och fixa. Nä jag skall bara
ligga och meditera på soffan. för det är jag värd.
Hur trött kan man bli?
 
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0