Övnings kör

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.46
 
 
181118
 
 
 
 GRATTIS
 
Vibeka & Vivika
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja då är det söndag och man skall ha en
fin lugn och stabil dag/kväll, jag skall
givet vis börja på morgonen efter
som det är nu och man går 
upp då. Så fortsätter
man igenom 
dagen.
 
 
Frukost,
jag skall ha lite i
dag också. Yoghurt, musli
avslutar med kaffe och en smörgås.
Jag älskar min morgon och min frukost.
Min tid och ingen som stör inget annat som skall
göras, bara jag och min frukost. 
 
 
Ja då kan jag starta dagen lite med en på tår och
fundering på vad som skall göras. Handla och
köra med Juhani och Ashani. Ja det är väl
det som är på agendan. Så min dag är i
gång.
 
Vad skall jag göra nu?
Frukosten, duschen, bäddning och
det mesta är klart. Linus vill ha skutts till
affären, han skall köpa ett paket till sin kompis 
som fyller år i dag. Så det blir massa go saker i dag då.
Jag tar han till leksaksaffären och han går runt och tittar.
Ja ha, vad skall jag välja? Mormor kan jag köpa Ben ten?
Ja det tror jag, få se vad den kostar och så tittar vi vad för peng du har.
Jo det räcker du kan köpa den.
 
 
Tillbaka med Linus och så komma överens med Thomas om däckbyte.
Jag skall också få tag i en besiktnings tid. Han är seg den där
saken som skall besikta min bil. Har bett han många
gånger nu får det allt vara bra, jag måste ha
tid. Skall ringa min son och se vad
han kan fixa.  Jag tror inte
det är någon som
får tag i han.
 
Jag blir så less, så jävla less, 
skall det vara så svårt, lyft en lur kolla en
almanacka och vi har en tid..... Inga konstigheter.
Så jag skall bara kolla lite på andra ställen också. Detta går inte.
Jag har alltid fixat detta själv förut men när man skall lägga någon annan i
saken blir det bara skit. Så nu måste någon ta tag i Bee.
 
 
Det är lite övningskörning i dag också, jag har två elever, Juhani och Ashani.
Det går bra och det är massa bra saker som dom lära sig, det är ju
bara att traggla på, lite så känns det. Jag tycker dom är
duktiga och lär sig fort. Juhani skall nog fixa kortet
också, han gillar att köra bil som jag. Det är
inget galet i det och så kommer det
att vara massa skit som
man måste göra.
 
Så vi var ute i
tre timmar och vi han
med lite. Han vill ju ha lite sådär försprång,
han vill vara klar nu, men det är inte så det går till.
Nu skall vi traggla fram och tillbaka. Upp för backar ner gör backar 
Det var en bra tur, den tar tid bara men kul var den. Jag hoppas att det är
fler dagar att köra på.
 
Nu skall vi se, vi åker hem och så kommer vi på att maten är klar
nästan samtidigt som jag skall få mina däck bytta det blir 
bra, jag skall lämna Bee hos Thomas. Men så 
ringer Camilla vi tar det i garaget på
en gång.
 
Så ner till garaget och
så var det full fart. Vi skall ha
lite tid där. Möter killarna grus alla garage gäng.
Shafak är där och jag säger åt han om tider, inge stress du
har hela december på dig. Må så vara men jag har inte lika mycket med tid.
Han är bara för mycket.
 
Så vi kom hem och åt maten senare en beräknat och min man är lite putt,
han har minsann ätit redan så de så, ok jag tar min mat nu och
så är det väl  bara att kolla tv och göra kväll, full rulle
hela dagen.
 
Jag tackar för i dag
 
Och inte kan jag ladda upp kort 😔
 
 GOD NATT 
     HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0