Städ dag

 
 
SUPER FARMOR BLOGG
V.47
 
181124
 
 
 GRATTIS
 
 Gudrun  &  Rune
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det första dagen på mitt nya år, det är fyllt med saker som jag
älskar och saker som jag måste , ett spännande år kommer det
bli och det kommer att vara kantat med lycka, sorg, smärta, 
glädje och allt där i mellan. Jag kommer att känna
en stor glädje över ett varierat liv.
Jag skall börja med allt mitt
vanliga som sker på
morgonen.
 
 
Frukost, 
vad är mitt liv utan
min älskade frukost? Katastrof och
elände, det är vad mitt liv skulle vara utan min frukost.
Dagens viktigaste mål, det är morgon tankning av energi och styrka.
Med den i ryggen klarar jag mig fram till lunch, då jag måste tanka mer.
Jag måste ha så mycket energi så jag klarar eftermiddagen ända fram till kvälls maten.
Ibland, ganska ofta måste man små tanka ett mellanmål. Det ger en extra kick.
 
 
Hela dagens intag är för att ge energi att orka vara med under dagen. Det är viktigt
för bäbis och  och barn, ungar i skolan, tonåringar och vi som jobbar. När jag
är gammal är det också viktigt så kroppen orkar vara med och vara på
fin nivå. Jag vet att det är lite orimligt i bland men det är viktigt.
Många unga människor säger att de mår illa , att det kan
inte äta på morgonen eller vad som. Men
det handlar om att lära sig och
DET kan alla.
 
 
Så min frukost brukar
jag ta tillsammans med att jag
läser lite nyheter och lite annan media koll.
Det är en stund som jag älskar då det för det mesta
kan vara lugnt i mitt hus. Jag brukar inte ha en sån där stressigt 
runt mig men ibland händer även detta. Jag skall nu bara se till att jag kan
få en stuns återhämtning av energi.
 
Jag har bestämt mig för att jul pynta och då också storstäda med allt
vad det innebär. Jag skall då börja i vårat sov rum, byta gardiner,
moppa golv hänga stjärnan. Sen kommer vardagsrummet
med allt vad det innebär. Så fint, hallen och köket.
Ja det tar hela dan.
 
Har pausat för lunch och det var ju allt.
Sen har jag fixat och trixat hela dan nu är
jag klar och här kommer lite bilder.
 
SOVRUM
 
VARDAGSRUM
 
VARDAGSRUM
 
VARDAGSRUM
 
HALL
 
HALL
KÖK
 
Så nu skall jag njuta av resten av min lediga lördags kväll.
Jag har nysningar och snoret rinner, jävla gubbe.
Jag har inte tid med att vara snorig. Jag
skall opereras igen så nej tack.
 
Tar en lugn kväll med lite tv.
Hörs i morgon.
 
 GOD NATT 
     HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0