Tisdag

SUPER FARMOR BLOGG
V.47
 
 
 
181120
 
 
 GRATTIS
 
Pontus & Marina
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag har nu vaknat och skall se till att allt kommer
som det skall, jag hoppas att vi kan ha en skön morgon jag och min själ.
Jag har haft så konstiga drömmar nu i en veckas tid. Jag behöver nog få tag i ett
medium och se vad som händer. Ja jag kan prata med Lollo Det ser ut som en bra lösning.
Jag hoppas att det kommer att fungera.
 
 
Allt runtomkring är nu så uppåt väggarna galet så jag tror att man bara har en så konstig
känsla av allt. Jag vet inte om jag skall ta förtidspension eller om jag skall 
jobba vidare. Jag älskar mitt jobb, men ... hur sköts de gamla 
i kommunen egentligen? Jag fattar inte att man har mage
till att snacka om spara pengar när det gäller
att ge de gamla omsorg.
Så vad gör jag?
 
 
I dag är det i alla fall jobb och
jag skall jobba kväll. Men vem och så vet jag
inte för min kära kollega har graviditets problem, ond rygg och så.
Nu kommer det att visas sig senare så klart jag får min överraskning på jobbet.
Då så vika tvätt skall jag göra nu. Det är lite granna, strumpor värst då jag viker mina
på ett speciellt sätt så dom kan stå i lådan. Det är ju viktigt.
 
 
Trosor och BH är också vikta speciellt, för att få plats i lådan. Ja jag vet jag har
mycket konstiga ideer och det står jag för jag viker lite för mycket och
blir galen när någon stökar i mina lådor, skåp och bland
mina kläder..... Sjukt beteende har jag, men det
är jag. Så nu är tvätten klar då kan vi väl
fara mot jobbet så jag kan få en
lunch i lugn och ro.
 
 
Kommer där vid 11.25 och
har då 35 minuter att äta på, nästan.
Men det räcker och jag kan ju bara känna mig lugn
av detta. Jag sätter mig och fixar med matningen som vi har.
Och lunchen går som den borde, allt så bra och lugnt. Inga konstigheter.
Jag får lite av en känsla att vi, jag och Fatou inte kommer att skriva vad vi har
gjort gemensamt. Skall det vara så att hon ändrar på allt som vi gjort?? Nä det gör hon inte.
Varför skulle hon?
 
 
Så min jobbar kompis kommer och det är Natta jag skall jobba med. Helt otroligt
jag har en elev också. Det var ju kul, hur länge sen som bara den. Jag
tycker att det är så roligt för det är lite så att man måste vara
noga med vad jag lär ut. Hur skall man göra vid vissa
situationer? Vad gör jag inne hos en boende?
a alla frågor kommer med tiden
när man jobbar.
 
 
Min rast tar jag 16 med
Inga och det är ju fasen så kul
tycker jag. Hon är en väldigt fin och snäll tjej.
Jag skall nu fixa och trixa med det mesta och det känns ju 
så att få i hopp kvällen skall vara en lätt match. Det är det vi har fina 
boende och jag älskar dom. Middagen är nu ett faktum och jag kan alltså
bara sätta mig och mata igen, skicka Natta på rast det är bra.
 
 
Ja då är det kväll och rutinen är ju att fixa boende för natten, vissa skall ha
pyjamas på sig och morgonrock. Det blir en hemma känsla
säger de lärda, vad mer skall man tänka på?
Lugna ner hela stället med lugn 
och fin stämning. Alla är
med på detta.
 
 
Så skall jag då sluta.
Klockan är 20.45 rapportering skall man
väl göra då. Och min elev skall jag släppa i Masmo,
hon skall till Vårby gård. En lätt omväg men jag vill att hon skall komma
hem ordentligt. Så åker jag över Alby och hem till Tuna. Allt så fint och bra inga som
helst konstigheter.
 
 
Hemma tar jag dricka och medicin sen är det sängen.
 
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
    Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0