utbildning

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.46
Dag 316 på året
 
 
181112
 
 
 GRATTIS
 
Konrad & Kurt
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är nu dags för en ny dag och detta
innebär att det är sista arbetsdagen på denna
långa helg. Men det är nu dags att ta tag i dagen och
komma i väg. Jag startar med badrummet i dag, det känns
lite konstigt i dag, jag är så där yrslig. Hoppas det går över.
 
 
Nå väl det blir frukost även i dag och det är roligt det.
Jag hoppas att det är på tid att se till att få i sig
en god och nyttig frulle, ja och jag skall
njuta av allt i hopp. Läsa lite på
nyheterna.
 
Så nu skall jag i väg och det kommer att vara en 
bra tid hoppas jag, kommer att köra lugnt i
regnet så jag kommer fram i en bit.
Hoppas alla tänker lika dant.
Nu så jobba.
 
 
 
Jag jobbar med en ny tjej för mig, hon heter Magda.
Det är lite kul att träffa på en som kan jobba 
på och vara lika nöjd som jag. Så nu
kommer vi till den brytpunkten
att jag är den med
delegering.
 
 
Ok
Kavla upp
ärmar och hoppa på det som
känns bäst, jag hoppas att det är bra och
att det inte blir konstiga saker här och där. Jag har en
dusch också i dag så det är lite så där jobbigt, den boende är så
fruktansvärt orolig vid detta moment. Det finns inget man kan göra för
att lindra oron heller. Måste ta ett snack med anhöriga.
 
 
Ja och så var det min man, han är också så
speciell, eller mera anhöriga som är det. Jag kommer
att se till att det blir bra till slut och att det är är nöjda saker 
här och där. Jag jobbar hårt med mina boende. Jag hoppas det
kommer att betala sig nu. Men det är väl något man bara kan
drömma om.
 
 
Ja vi har också nu samtal med SSK, Rehab och andra avdelningen.
Är det något som skall ändras på? Eller skall vi ha några nya
hjälpmedel? Ja vi har frågor och svar. Det tar bara 30
minuter så det är bra. Missa lunchen, men det
är bara att ta den senare. Jag vill inte att 
det skall bli massa saker i onödan.
Det kommer till vår kännedom
att vi skall på en utflykt
på fredag.
 
 
Lite kort planerings tid.
De som är förslag att följa med är
inte så bra att ta med. Vi måste nu kolla med chefen
om vilken som skall med istället för de som är föreslagna. Ja det
blir att planera längre fram. Då så vi skall nu sitta i tre timmar med utbildning.
Kul lite utbildning som kan ge oss/ mig med kunskap och insikt i hur vi bäst skall
jobba med dementa.
 
Då skall man hem, jag känner mig upprymd och alldeles så full
av värme i min kropp. Jag fick en sån fin överraskning av
ena tjejen som höll i kursen. Hon sa att jag var en
väldigt bra och personcentrerad arbetare.
Det var så skönt att höra detta.
Tack Leena.
 
Så när man åker hem
har jag ett leende på läppen
för mig, En sorg och tungt hjärta för en
annan kollega. Hur sjukt är inte detta. Men så är
det inget man kan göra något åt. Jag stöttar min kollega med
det jag känner att hon vill ha av mig. Kramar hjälper mycket långt.
Jag älskar att dela ut kramar.
 
 
Kommer ner till Camilla och få höra att jag är på reservplats
på gym klassen. Då hoppas jag. Jag slåss för en plats
i morgon. Jag kan lika bra gå hem och fixa
middagen, min man kommer hem. Det
är lite oväntat och lite ja ha,
hej välkommen hem.
 
 
Spagetti och köttfärssås,
gott gotti gott gott. Jag har lite hetta i
den i dag hoppas gubben inte dör. Jag hoppas det
smakar bra och att den skall vara bäst. Men då så nu skall vi äta lite
 
Jag titta på fotbollsgalan, och Zlatan han är bara bäst.
Nu skall man bara njuta av denna tv underhållning.
Men där försvann den, vad hände?
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0