Äntligen en ledig dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.42
 
 
181018
 
 
 GRATTIS
 
Lukas
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då är jag ledig och jag sov till 06.20
så det var lite mer en en timmes sovmorgon.
Man får vara glad åt det lilla. Ja jag har lite olika saker
för mig i dag och jag har lite annat som skall vara till dagens ära
också. Jag får allt börja på rett sida av dagen. Lite stök i badrummet kan
inte vara fel. Så hej på ett tag.
 
 
Då är det dags att ta en frukost. Det blir som vanligt yoghurt
med müsli, det är min goda frukost som är  nu i fokus.
Jag sitter och njuter av detta en liten stund. 
Det är dagens start.
 
 
Jag skall ringa ett par
samtal i dag och sen blir det 
väl fika på eftermiddagen med Camilla.
Men först nu då är det ju samtal som gäller och
det är först till Botkyrka byggen, frågar om tvättstugan och om
hyres dillen som gäller när man hyr hos dom. Ja sen skall jag snacka med
en jurist hade jag tänkt. Så det blir massa prat i dag i luren.
 
 
Nu är klockan nio nu skall jag kunna få tag i bo värden. Konstigt han svarar inte.
Ringer växeln. Ja ha ja dom är på konferens, alla på Botkyrka? Ja ha ja
då får ja tacka. Inget uträttat där. Men då ringer jag juristen.
Här får jag veta att ingen tar emot samtal utan
att man beställer tid och det kostar.
Men jag kan maila så då 
gör jag det då.
 
Så är det skickat och
jag är nöjd. Då kan jag starta att
vara ledig den enda dagen på åtta dagar.
Jo jag jobbar; måndag, tisdag, onsdag, ledig i dag,
fredag, lördag, söndag och måndag. Sen på tisdag är jag ledig.
Så jag jobbar en hel del denna period. Så hej och hå, ledig betyder slappa
redigt. Inga större utsvävningar så nu kommer jag fram till att jag bara skall  vara lat
i dag.
 
 
Så lunchen kom och det blev lite slarv på den jag har inte tagit det jag skall inte så bra.
Jag kunde ha fixat något men det blev kaffe och en smörgås vilket inte är så
nyttigt kan jag känna. Men nu blev det så och jag kan inte ändra
på det i dag. Men en slät kopp kaffe och så prata
med Camilla. Ja ha ja du får besök ja
men då kan vi höras senare.
Puss och kram .
 
Förresten har du fått
tid för järnbehandlingen på VC?
Jaså inte men du är ju i behov av det så du
får ju allt säga att det är dags att köra en behandling.
Du hinner ju inte bygga upp förrådet innan det är tomt igen.
Så hur tänker dom nu? Jag hoppas att det blir av snart annars blir hon
inlagd. 
 
 
Vården av i dag så korkat så fel inställning. Hörde om en rolig historia om
en vårdcentral so tar priset. Stina ringer för att få en tid till sin
husläkare, hon är tvungen att berätta om varför hon
vill träffa läkaren. Hin berättar att hon har  ont i
en tumme. Så då frågar receptionisten,
har du feber?
 
 
Va??? Vad har det med
saken att göra?? Stina svarar,
nej jag vill bara prata med min husläkare.
Ja  jag vet inte om hon har tid, kanske i slutet av
november. Va?? Hur är det möjligt, finns det bara en
läkare på den VC? Jag sa åt Stina att berätta detta till husläkaren
och fråga om det skall vara så. (Stina är inte rätt namn) .
 
Då är det kväll och jag skall plocka upp Juhani och Ashani från
centrum när dom nu har handlat middag. Det är dom som
skall fixa middagen i dag så det kommer att vara
spännande på vad dom kommer att bjuda på.
Jag står där och väntar och så
kommer dom.
 
 
Hem och vänta på
middagen vilket blir mos,
köttbullar och sås. Så gott och så
skönt att slippa göra mat. Nu skall jag bara
ta det lugnt och se att det blir bra med det mesta som
är för kvällen. Jag hoppas att det är lite så där lugnt och stilla.
Skall lägga mig och titta på TV nu så får vi se.
 
Hoppsan John blund kom vist.
 
 GOD NATT
   HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0