Då skall jag jobba kväll

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.42
 
 
181019
 
 
 GRATTIS
 
Tore & Tor
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Startar en morgon med att hjälpa Thomas.
Han skall lämna bilen till verkstad och då måste han
komma till jobbet och då rycker svärmor in, klart som spa.
Jag är en mycket hjälpsam kvinna så de så. Ja det var ju vid sju de
så nu skall jag ha lite frukost först. Det är galet vad man kan vara hungrig
på morgonen, eller bara sugen på frukost.
 
 
Så då är det bara att läsa och se vad som händer i världen. Jag hoppas 
att den inte är på väg att dö ut av allt krigande, bombande. Vi
har snart inga jordfläckar kvar att vara på. Hur korkat
är inte det? Då så lite kaffe på detta och jag
är nöjd med min morgon.
 
 
Kör Bee till Volvo nere i
Solbo och här kommer Thomas.
Då skall han lämna Linus och så är
vi på G till hans jobb som för tillfället finns i
Vårberg. Så det är inte så långt att åka vill jag säga.
Kommer hem och skall bara  invänta lite tid för Camilla skall
till läkaren också i dag. Hoppas hon får järn tillförsel i dag. Så allt
på G och jag följer med.
 
 
Ja det var en bra läkare, vilket är ovanligt. Han var noga och kommer
att titta på varför hon inte kan "behålla" järnet eller varför kroppen
inte tar upp järnet. Det kommer att bli intressant, jag har 
stora förhoppningar av läkaren hon träffa i dag.
Det är samma läkare som hon kommer
att ha nästa vecka då ho skall
göra en grundligare
utredning.
 
 
Det blev inge järn i dag
det kommer en tid så senare så
klart och förhoppningsvis inte om 6 månader.
Hon hade sänkt järnvärde i februari och har inte fått
det åtgärdat än. Helt galet och helt jävla jobbigt för Camilla.
Så nu skall hon till jobbet och jag skall plocka Juhani från sitt jobb.
Jag kommer att få skavsår i häcken av att sitta i bilen hela dagen. Tur är väl
att jag skall jobba i kväll.
 
 
Ja jag får ett samtal om att Camilla inte har några hemma nycklar, jag har
dom tydligen i bilen, ja titta där står hennes väska. Kul nu är det
ju bara att lämna den på Brinken och passa på att ta en
kaffe med henne. Jag skall nu till jobbet. Ja jag 
kommer att jobba med Nathalie och det
blir ju bra, hoppas hon mår bra.
Hon har bulle i ugnen så
det är lite jobbigt.
 
 
Vi skall se hur det
går i kväll, nä ingen Nathalie
det var en Najib istället. Då skall vi bara
ta de lugnt och se till att det blir en bra kväll. Jag
säger att han får tala om vad jag skall göra och vem som skall i säng.
Eller sitta ute vid tv i pyjamas och morgonrock. Det är middag och sen kommer fikat.
Lite stökigt blir det med fikat och alla smörgåsar. Men det löste sig lite så det var ju bra.
Ja allt gick som på räls. Jag har haft med mig en elev också, visserligen en tjej som bara skall
bädda sängar och kolla vad jag gör. Men en så gullig tjej.
 
Jag kör hem eleven som bor i Alby så hon kommer hem
någorlunda bra tid. Det är inte OK att inte köra hem
henne, jag hoppas att det blir bra nu när jag
släpper henne i centrum. Hon skall bo
nära säger hon så då går det bra.
Jag vill bara komma hem och
sova nu. Jag är trött.
 
Väl hemma,
nu skall jag bara ta medicin
och sen krypa i säng och sova, jag är
trött, trött, trött. 
 
 
 GOD NATT
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0