Efter i dag gör jag en dags ledigt

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.43
 
 
181022
Dag 295 på året
 
 
 GRATTIS
 
Marika & Marita
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 
Så har jag en ny vecka och ett morgon pass som jag nu skall genomföra.
Att bara ha mornar på jobbet är ju lite ... udda. Du undrar varför?
Jag är på ny avdelning och har ingen som helst aning om
vem som sätter i halsen eller inte, vem som häller
mjölken över maten, eller blir orolig och
vill resa sig. Det är mycket
som kan hända.
 
 
Så jag trodde jag
kunde fått lite olika tider så
jag hade chans att se helheten.
Nu är det morgonrutiner varje dag, en kväll
och så har jag nu jobbat helg och det var en tuff helg.
Men nu skall jag starta en ny vecka och den skall jag allt jobba
med för att få den så bra jag bara kan.
 
 
Då är det upp med tuppen och in i badrummet, där kan det ta tid.
Det är ju helt otroligt vad tiden kan gå, skynda mig en smula.
Ja frukost och sen är som a - o skall du veta jag måste
få den som jag vill och inhalera lugn i kroppen
och sinnet. Så nu skall jag ner till
Bee för avfärd mot jobb.
 
 
Ja då kommer jag hit, jobbar med Christina i dag, det blir så trevligt så. Jag
har en dag som är lite så där ... jobbig, Har två fall rapporter som skall
dokumentera. Men det fungerar inte. Jag har boende som skall
komma upp. Så det är väl prio ett i dag kan jag tycka. Ja
sen har vi en liten paus och tar lite kaffe och en smörgås.
Jag kan inte missa detta viktigt som fasen. Ja då
skall jag försöka skriva en fall rapport då.
Men  det går fortfarande inte, hur
fan kan det komma sig?? Jag
har gjort allt rätt men
det vill sig inte.
 
 
Blir kvar igen
detta fungerar inte.
Jag kan inte vara på rehab
och inte få gå när jag skall.
 
Och ont har jag i dag, trött och grinig är jag också.
Detta gynnar inge, minst mig. ar Bee hem. Jag tar en kaffe hos
Camilla där det är bakning på fullaste allvaret. Nu skall jag bara kolla
läget med mitt inre jag, vad vi skall göra i dag, det är ju bara hem och ha 
en bra eftermiddag. Ja det blir alldeles utmärkt. Då så hemma funderar jag på
vad vi skall göra åt detta, jag menad detta .... min trötthet och beslutsfattandet so inte
existerar. En soffa och massa kort, leta, leta, leta nä man har tagit kort här ifrån. Det gillar inte
jag, varför har man tagit bort kort här i från??
 
 
Nä nu får Juhani göra middag och jag kan äta den. Jag vill inte laga mat i dag, nej 
det passar sig inte i dag jag är för trött och för  ... snurrig. Jag ta och sätter
på TV:n och tittar lite på den. Kan ha det bra i soffan eller hur. Min 
son skall möta sin flickvän vid tåget så det blev jag som skall 
fixa med maten i alla fall. OK tack för den Juhani.
Det är nästan så den fixar sig själv.
på med ugnen och så
in med maten.
 
 
Jag äter före dom och
det är ju för att klockan är så
mycket. Jag vill inte ligga här på soffan i en
timme till för att vänta på dom. Jag kör min mat nu, dom
äter sen. Så nu skall jag bara hänga här i soffan och hoppas på det bästa.
Jag tror inte detta är så mycket mer att tillägg, jag är trött och tar mig i säng.
Klockan är ju i alla fall 22.20 
 
 GOD NATT
       HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0