Emelie´s begravning

 
 
SUPER FARMOR BLOGG
V.43
 
 
181025
 
 
 GRATTIS
 
EverInga & Imgalill
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag är vaken nu ock det känns lite tungt i hjärtat.
Jag har funderat på hur detta kommer att gå. Jag känner mig
lite tom, lite sårad. lite känslomässigt förlamad. Jag skall på begravning 
det är bland det jobbigaste som finns. Denna begravning är nu så nära att det gör
riktigt ont. Min lilla Memlan har ju lämnat oss och det är jobbigt. det känns bara fel 
och helt otroligt att en ung människa måste lämna in så tidigt.
 
 
Jag tycker det är orättvist och det är inte meningen, eller hu? 
Hon var ju bara i början av livet och det är helt otroligt
att behöva stänga dörren. Denna dag kommer
att gå i ett hjärtekrossande täcken
och vara tung
 
 
Det blir en lång väntan 
tills vi skall vara i Botkyrka kyrka.
Skall ta mig genom denna dag på något sätt.
Hur skall jag greja detta? Ja det är nog så jävla svårt att
jag inte vet varken ut eller in.
 
 
Jag skall nu ta och få i mig lite frukost och det kommer
att vara så bra för nu är jag svimfärdig, om det är maten eller
känslor vet jag inte. Nu skall en morgon ta fart och jag är inte redo för
det riktigt. Jag är lite ... känslor överväldigad, heter det så? Låter lite konstigt
men mina känslor är utanför kroppen.
 
Ari åker och hämtar Nisse på Värmdö så han drar där vid 11 tiden. Jag Juhani och
Ashani  Skall ut med Wilma innan vi åker. Vi kommer nu fram till Brinken så
vovven kommer ut. Jag hoppas att hon har det bra i sin korg. Ja det vad
det, nu är det kyrkan som kallar och jag hoppas att vi kan se fram
emot en vacker begravning med massa kaos så klart.
Det är ju bara att köra på. Tar lite kort innan 
alla kommer på blommor.
 
 
Nu är alla på gång och det är lite tung stämning.
Jag möter upp massa människor som finns här och jag blir så
varm och se uppslutningen. Ja det är ju inte sant, men det är massa folk i
kyrkan. Och så mina älskade barnbarn, Alla är där jag hoppas att det blir en fin hyllning.
Så klart det blir. Här vill jag nu tacka alla fina människor som kom. Det är helt otroligt vad det är fint.
Havet med handblommor är helt otroligt många.
 
 
Jag är så nära bristningsgräns helt otroligt.
Jobbigt med begravningar som är så här nära, min fina puppa.
Ja musikvalen är så fina och det är massa BSB så klart, hon älskade dom.
Camilla hyllade henne så mycket med en sång. Fina Emelie, du är älskad och saknad så mycket.
I morgon går du till sista vilan. Jag hoppas den dagen också blir lugn och fin. Jag fick en fin 
överraskning där i kyrkan då Tindra dyker upp oj detta kan vara ett fint plåster på
såren, fina Tindra.
 
 
Vi kommer nu till kaffet och här är det knökfullt. Jag har mina fina barnbarn 
på plats och vackra Johanna har klänning på sig, oh vad hon är fin
helt galet, den flickan måste skyddas. Amanda finaste Amanda,
Så fin och så go flicka får man leta efter, Joline är så fin
i sitt hjärta. Hon kan säga det mest underbara
saker till en farmor med sorg i sitt hjärta.
Haylie är väldigt allvarlig för en
kort sekund.
 
Sen hittar hon Astrid,
Robert och Linus och då är det
bara fullt ös, vilken tur vi har som har er runt oss.
Jag tycker allt blir bra och allt slutar med att vi har det bra
och fint. Slutet gott allting gott.
 
 
Ari kör hem farfar Nisse och så var det bara att plocka i hopp.
Jag, Juhani och Ashani blir kvar för att städa. Joline
kommer in och säger att hon minsann skall
sova hos mig. Jaså du det skall du,
gå då och säg det till mamma.
Så kommer du hit in igen.
 
Så blir man lättast med
barnbarn, hon är inge besvärlig unge
heller. Hon får sin mar och sen kollar vi på fil enkelt.
Men nu skall vi släcka och sen skall vi till Salem med nyckeln.
Så det är ju bara att fixa. Åker till Brinken och lämnar av tårtor för i morgon och
andra saker som är Camillas. Då så nu är det ju bara att handla mat och sen äta kvällsmiddag.

Jag tar adjö av denna tunga dag och skall nu ladda om för i morgon.
Hur kommer det att gå tror du? Jag har ingen aning.
 
 GOD NATT
   HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0