En vilodag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.40
 
 
 
181003
 
 
 GRATTIS
 
  Evald & Osvald
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är en ny morgon och jag har ett grått väder utanför mitt
fönster, det är så där  sex grader så hösten vill hålla
greppet om vädret. Jag skall ta mig lite frukost
och släppa in dagen i mitt liv i dag.
Om operationen i benet och
vad som händer här.
 
 
Blödigt mycket under natten och
så klart ont, det är ju ett öppet sår. Det 
är inte så lätt att ha det bra med ilande smärta i
benet. Men jag får ligga på soffan då. Inga större
förflyttningar i dag. Jag kan leva med det. Jag kan bara
vara slö i dag helt OK.
 
 
Så läsa nyheter och se vad den tokiga världen har för sig där ute. Jag tror
att det kan vara bra läsning i dag och att man kan lära sig något.
Det finns tråkiga nyheter också så klart det är ju sådant
som kommer alltid. Kaffe till nyheterna, tack.
 
 
Min dag är bara en lång vila, har fan
dragit på mig en förkylning. Barnbaciller är starka
rackare, tror jag blev smittad i söndags av en snorig Astrid.
Jag är inte så glad i detta, jag vill inte vara dålig nu har liksom inte
tid med det jag skall ju jobba.
 
Så jag hänger på soffan och är allmänt trött och ont i halsen har jag.
Camilla ringer och frågar om jag vill ha kaffe på eftermiddagen.
Det kan ju gå tror jag, morgonen är jobbigast när man är
sjuk. Hoppas ingen märker detta på jobbet i morgon.
Nu är det linch med ungdomarna och sen
skall dom till sina jobb.
 
 
Jag tar Bee till Brinken
och tar en kaffe med Camilla.
Vi snackar och hon kommer på att hon
skall på möte på dagis så Linus får allt komma med mig
hem, Thomas hämtar han sen. Så nu skall vi se hemma blir det lite
mer kaffe för mig och smörgås till Linus med vatten.
 
 
Jag förbereder middagen så att den är klar när Ari kommer hem.
Det blir ugnsbakad korv med massa ost, potatis och sås. 
Linus blir hämtad och Ari står i duschen, jag fixar
middagen. Vi äter och så är det bara att slappa
på soffan, hämtar kraft för morgondagen.
 
Ari hämtar Juhani i kväll, han har ett
prov som skall göras i morgon i stan. Han skall
göra ett delegerings prov. Det kan vara lite filuriga frågor så han
måste tänka sig för när han svarar.
 
Jag skall ta mig till duschen och så till sängen.
Tack gör i dag.
 
GOD NATT
  HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0