Familjen

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.40
 
 
181006
 
 
 
 GRATTIS
 
  Jenny & Jennifer
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Efter en jobbig natt med febertoppar och sendrag och orolig sömn 
somnade jag runt fem, vakna då senare så jag fick sova till 
åtta. Det var skönt kan jag säga då jag är så trött och 
så förvirrad. Jag vill ju ha lite så där bra dag och
inte alls trött seg eller galen dag. Jag
behöver åka till Willys och
handla och jag behöver
åka till gravar.
 
 
Så nu skall jag
planera lite på detta och
sen skal jag  bara göra en bra dag.
Jag börjar på frukosten så är det en bra start.
Skall läsa lite nyheter och sen skall jag se vad som
kommer efter detta. Inga större saker hoppas jag.
 
 
Då skall jag och min man åka till en affär och handla.
Det är inge kul för jag hade velat handla på Willys då det är
en billigare affär. Men skit i det nu det blir ICA Flemingsberg det
är helt OK, Jag börjar med att kolla lite vad som finns och det är bra saker
helt klart. Det är skillnad på priset och det är jobbigt, tre pack bacon kostar närmare
40 kr och på Willys 25, min ingefära kosta 20 och på Willys skall den kostat 9. Jag må vara
snål men ... men jag säger bara. Nu blev vi också osams eftersom jag inte gilla detta.
Men han sa då att här kan man handla mer och bättre saker. Jag vet inte om jag
håller med.
 
Han var trotsig och känner att det var helt galet hela handlingen.
Jag ångra att jag tog med han, Detta gör jag inte om.
En karl med i affär ....nej tack. När jag har
betalat så kommer jag på att jag
måste äta lunch.
 
 
Så det var bara att ta en
korv där på ICA. Jag tänker att det
räcker och jag blir mätt. Vilket är lite bra för mig,
gubben han vill ha mer men det finns hemma. Nu blir
det en sväng till Dollar store i Fittja, här kan man hitta roliga saker.
Mycket med Halloween nu det är ju snart. Roliga saker är det. Jag handla lite där
lite till kvällens film och så. Nu skall vi bara ta oss hem vi har nog handlat klart tror jag.
Bi kommer hem där vid 14.30
 
 
Ja har då lite tid kvar på dagen så jag vill ta en kaffe med Camilla.
Ari skall se trav och det har jag ingen lust med, Så jag far
ner till Brinken och snackar med städ nisse Camilla,
ensam hemma. Man och barn är i Ärla med
kusiner och så. Så dom går det ingen nöd
på jag vet att Annelie ger dom
massa god mat.
 
Så vi sitter där och
snackar och jag vet inte men
det är något hon inte säger. Hon känns 
lita off och stressad, jag frågar om hon vill äta
med oss, Juhani skall laga maten. Så kanske kanske.
Juhani messar att han skall fixa middagen om 30 minuter och
vill veta om Camilla vill komma med. Nu gör hon det, och jag får ha min
flicka hos mig, det är inte ofta hon äter hos mig men i dag gör hon det.
 
 
Vi äter och tittar på TV och så skall vi välja film, det är lite så där oense vilken film,
för jag är ju då så off när det gäller skräck vilket de andra vill se. Så det blir
en film som hete "Arrival" Den kan vara bra. Efter middagen, spagetti
med köttfärssås, blir det efterrätt, fruktsallad med vaniljsås.
Sen kom godiset blev man mätt eller blev man
mätt?
 
Jag fråga Camilla om jag skall köra
henne hem. Så hon kan gå ut med Wilma.
Allt går som det skall och hon kommer hem som
hon skall. Nu är det bara för mig att åka hem och se vad
jag skall göra. Titta på TV eller bara vara? Vilket dilemma.
 
GOD NATT
   HAKUNA MATATA
    Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0