Grattis gubben 💕

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.41
 
 
181012
 
 
 GRATTIS
 
  Valfrid & Manfred
 
Grattis Ari
pÄ din födelsedag.
 
😘 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ja i dag blir det lite tÄrta och fika i kvÀll,
sÄ mÄnga kan komma och gratta gubben om dom vill.
Han kommer att bli glad om det gÄ. SÄ litet kalas blir det hoppas jag.
Min dag Àr nu i full gÄng med morgon rutiner. SÄ det Àr bara att följa strömmen.
Frukost
 
 
Ja Àr nu framme vin min mat, lite ljus och skön stÀmning och min frukost.
SÄ gott sÄ underbart skall det bli med frukost, har inte sÄ mycket
tid sÄ jag mÄste skynda mig. Det Àr inte sÄ kul att kÀnna
stress det Àr jag för gammal för. HÀr vill jag ha
lugn och ro vilket inte intrÀffar nÀr jag
börjar sju. SÄ det Àr lite sÄ jag
har det vissa mornar.
 
 
Nu Àr det full gas Bee
till jobbet, jag hoppas vi grejar
resan inom 30 minuter. Det Àr vÀgarbetet
uppe vid Gjuteri mellan Tumba och Tullinge. SĂ„
hÀr kan det ta tid och det Àr lite sÄ dÀr jobbigt. Kommer 
man fel i röd lyset sÄ blir det tvÄ stopp och dÄ vete tusan om man 
hinner. I dag har jag turen pÄ min sida, jag kom med pÄ första gröna ljuset
sÄ jag Àr pÄ jobbet 06.50. Bra.
 
Uppe pÄ avdelningen tar jag emot rapport om natten av natt tjejen, det  har varit
lugnt vilket innebÀr att alla har sovit gott. Vad skönt för dom dÄ, utvilade och
pigga. Ja vi bestÀmmer hur vi gör och hur det ser ut. Jag gör mitt och
kÀnner mig sÄ stressad för vis Àr det sÄ att nÀr vi saknar hjÀlpen
i köket blir det alltid en katastrof i ett rum sÄ klart. Inget
undantag i dag heller sÄ hÀr Àr det bara att slita för
brödfödan. Men allt gÄr sÄ bra och vi grejar
det sÄ klart.
 
 
 
Tack och hej jag slutar
nu har till och med jobbat över
15 minuter. SÄ nu skall jag gÄ hem.
Bee letŽs go. Vist ja Wilma skall pÄ promenad,
kort och snabbt helst. Hon vill inte vara ute mer Àn fem minuter.
Det blir lite sÄ och lite hÀr med henne. Jag skall nu hem och brÄka med
Juhani. Han Àr grinig för att mobilen inte Àr pÄ plats och att han fÄr delirium utan mobil.
 
 
Ja ja vad hÀnde om den kommer, men jag skall ha kaffe först innan jag ens tittar
pÄ min mobil. Sluta tjata, ja jag vet den har kommit sÄ kom dÄ sÄ Äker vi.
Hej och hÄ nu Àr det bara att köra till SkÀrholmen igen. Jag hoppas
att det Àr OK nu min herre, vÀl framme fÄr han fnatt, han
har sin nya mobil. Glad och lycklig Àr han och det
Ă€r ju bra.
 
 
Hemma igen tar jag mig ner till
Brinken en stÄ fika pÄ fem minuter. DÀr
kan man snacka racer fart. Tack och hej nu Ă„ker
jag hem. Skall fixa lite tÄrta och sÄ, vissa kommer senare
och sÄ men det Àr ju fika med barnen som gÀller. Det Àr vÀl bara dom i
Ärla som slipper komma. Dom har ju han hela veckorna. Dom kan fira Ukki pĂ„
mÄndag. SÄ nu Àr det bara att invÀnta barn i huset.
 
 
Det Àr ju sÄ att gubben fick lite rysning nÀr han kommer in och ser paket frÄn
oss hemma, det Àr ju sÄ att nÀr man fyller Är sÄ kommer det sig att man
fÄr paket, vÀldigt enkelt. Men det Àr ju dÄ sÄ att han rÀknade inte
pÄ det, han vet att sonen har ont om pengar. Men ordnat med
paket var det och sÄ  tÄrtan. Min man var glad sÄ
det var det som rÀknades.
 
 
Snabb middag blev det med kyckling och potatissallad.
Sen kom besök klockan sex. Det Àr dÄ Jerry med Olivia och
Elton, Rickard med Jack och Camilla , Thomas, Linus och Camillas
kompis Susanna. SÄ det var ji lyckat kaffe rep mÄste jag sÀga, vid  tvÄ
tillfÀllen, Camilla kom efter 19.30 sÄ det var lagom med folk hela tiden. Juhani var 
med klockan 18 sÄ det var ju kul.
 
 
TyvÀrr blev det inga kort för min lur var inte laddad och dog. Det hÀnder inte sÄ ofta
men i dag hÀnde det, vilket Àr sÄ jÀvla tragiskt. Jag fÄr ta kort pÄ gubben i
morgon lite sÄ. Det som Àr synd Àr ju korten pÄ barnen. SÄ ett kalas 
utan kort ... mitt största dilemma just nu kommer grubbla
pÄ detta i hundra Är.
 
Nu Àr det kvÀll och och jag kollar lite pÄ Idol, bra drag i vissa deltagare
och vÀldigt massa drag i lÄtarna. SÄ nu Àr det ju bara att njuta
av lite musik och sÄ. Ari Àr seg efter jobbet det Àr ju
dock en fredag. SÄ det Àr som det skall, jag 
tittar klart pÄ röstningen och blev lite
förvÄnad .
 
Den tjejen som Äker ut var inte sÀmst.
Det Àr ocksÄ sÄ att det var en tjej som sticker
ut hakan en del. Konstigt. Men det Àr ju sÄ att folket
röstar sÄ ja vad sÀger man.
 
Skall sluta för i dag sÄ ha det.
 
GOD NATT
   HAKUNA MATATA
  Det Àr ord som Àr bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0