Hej då oktober

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.44
 
 
181031
 
 
 GRATTIS
 
Edit & Edgar
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en ny dag och den skall
jag fylla till bredden. Det kommer att vara så
skönt med att starta en ny dag. Jag tror att varje ny
dag har ett syfte att kunna vakna upp och göra gott. Men det
finns dalar, det kan vi inte komma ifrån. Så nu då jag har denna nya dag
som också är oktobers sista dag för i år. Den är lite grå och det har stormat.
 
Det har till och med varit hjärtesmärta denna månad som heter duga.
Det är så det kan bli i en månad för alla väldens människor.
Man kämpar och man, får smärta, och man njuter, och
man sörjer, man älskar, och man minns allt går 
in i en och samma månad. Det kan
kännas tufft.
 
Denna dag , den sista oktober skall 
jag jobba och jag kör ett kvälls pass. Min man
kommer hem ,vi hinner ses en stund innan vi skall sova.
Det kan också vara tufft, men så blir det i dag/ kväll. Jag har dock
lite att ta hand om i dag innan jag skall till jobbet. Som att handla middag
och lite annat.
 
 
 
Men jag bör jag min dag på rätt ruta och det är väl ruta ett. Morgon stök i badrummet.
Så nu kommer ruta två som kommer att innehålla den delen på morgonen
som är bäst. Så rätt min kära frukost, kan inte vara utan den.
Så nu skall den intas med lugn och skön stund.
Njut av min frukost
 
Jag skall nu ner till Willys för att införskaffa
lite konserver. Det är ju så att om jag inte har någon 
som kan hjälpa mig att bära kan jag inte handla allt på en och 
samma gång. Så därför tog jag nu konserver, det kommer också blir
er kött och kyckling också. Det blir nästa gång om ett par dagar. Så här är jag
nu och hittar faktiskt allt på 20 minuter. Bra jobbat tycker jag.
 
Jag har nu ett litet ärende till centrum också. Det är dammsug påsarna
som har kommit. Så dom måte jag ju hämta. Ja och så köper jag
färdig kyckling till min man som är ensam i dag, övergiven 
men med god mat. Då klarar han sig. Jag köpte
ett rör chips också så han inte dör
av tristess.
 
 
Nu skall jag ner och
luncha med Camilla och den
febriga Linus. Han var vist jävla febrig i
går kväll. Glass och is vatten går i han jag och Camilla
lunchar på en sallad. Jag hinner med en kaffe och lite soffhäng.
Jag skall nu ta mig mot jobbet, vad tror du jag glömmer hemma?? Ja vist
mitt passerkort, kommer inte åt mina kläder och jag går då till Eva. Jag ber henne
öppna till mig så jag kan ta kläder upp, lägger mina kläder där och så  kan jag jobba.
  
 
 
Så är det bara att starta jobbet då, jag kommer att jobba
med Christina och det blir så bra så. Jag hoppas att det bara är 
att köra på i ej stressad takt. Jag har satan så ont och jag hoppas
att det inte är jobbigare än så här. Jag har feber och ja mår som en ...
jag vet inte vad. Svettig och öm i benet. Men det kommer att vara bra
om ett par dagar då penicillin har sin verkan.
 
 
Ja det funkar bra på jobbet och vi fixar allt med ett leende.
Vi har en bra kväll och det blir inga konstigheter med detta. Allt 
är bara bra och vi kan lugnt gå hem när vi skall. Jag tar Bee
hem och sen är det bara sängen som väntar.
 
 GOD NATT
  HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0