Helg och jobb

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.42
 
 
181020
 
 
 GRATTIS
 
Sebylla
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja nu är man på G igen och det är så jävla tungt. 
Jag kan inte tänka klart och jag är mossig i skallen.
Hur skall jag palla detta. Oj oj oj Nä nu måst jag sätta
fart det är ju snart dags att dra till jobbet. Morgon tid igen och
det är tufft och jobbigt.Jävla gnäll på tanten, he he he he Ja jag har
lite ångest när jag blir så här trött
 
 
 
Jag hoppas nu att dagen kan fortsätta i lite lugnt mas, jag vill inte ha
stress och jag vill inte ha onödigt jobbiga saker. Så nu skall jag 
mig min frukost och se till att ha en skön stämningsfull
frukost. Andas in .... andas ut.
 
 
 
Läsa lite nyheter och kolla in Facebook.
Det är en morgon rutin som får mig att bara relaxa
och inte stressa. Så skönt och det hjälper mig faktiskt och 
det är det som är meningen. Oj nu skall jag i väg mot Huddinge
och jobbet. Hej och hå.
 
 
Dagens pass är jag med en timmis och det går så bra så.
Jag får Nathas elev också med mig så jag ber henne fixa lite
med mig typ lätta saker som inte är svårt alls. Jag hoppas att det 
inte blir stök i dag, vill bara aha lugnt och sansat. Så nu är det så att jag
skall gå hem och tänker att det är lite skönt att dagen är slut. Men vad händer då?
Två fall på en timme, hur kul var det på en skala. Jag fattar inte men så blev de.
Vilket avslut.
 
Nu skall jag hem för jag har tvätt att fixa och det betyder att jag har en hel del att
stå i. Juhani är hemma och jag känner att jag skall fixa lite innan tvätten.
Så hälsar på Juhani som berättar att dom skall sova i Jordbro
i kväll och sen gubben som är upptagen med att spela.
Jag fixar kaffe och så är jag då nere på stolen
för att kolla lite mail, dricka kaffe och 
bara va en stund.
 
 
Tvätt,
bära tvätten till den
tvättstuga som jag skall tvätta
i kommer inte gå, så jag tar bilen dit och
det är ju bra de. Det är Ari som hjälper mig där
nere och det känns bra. Så upp och ner, upp och ner.
Jävla rännande men det blir så. Jag kan ju inte ha en
tvättmaskin uppe Det går inte att ha i badrummet eller i köket
för liten lägenhet och inga utrymmen för en tvättmaskin.
 
Så nu är jag klar och det blev en massa tvätt herre gud.Det jag upptäcker
i Juhanis rum blir inte roligt, det står en halvfull tvättkorg i deras
tvätt hörna. Hur fan tänker gom här? Det kommer då att
vara massa tvätt från dom nästa gång också. Men
då skall Juhani vara den som tvättar. Hur kul 
var detta? inte ens roligt.
 
 
Så jag viker och lägger in,
jag  lägger Juhanis och Ashanis
kläder på sängen. Men dom är inte hemma
så det är ju inte så att jag lägger in deras tvätt. Nej
dom får plocka in själva. Så nu skall jag har en kaffe och njuta
av Miami CSI. Och en vänta middag. Lite ruggigt men klockan 20.30
kommer middagen fram, gubben har spelat så det kom ingen middag fram.
Varför? Jag är så hungrig och har ont i magen så jag dör vilken sekund som helst.
Inte OK för fem öre.
 
 
Så nu är det "Så mycket bättre" på TV:n och det skall jag titta på. Det kan ju vara bra.
Eller kan det vara lite så där ...OK ganska bra. Lite udda artister är med, det är 
det som är meningen med att ha olika musik områden. Kul att höra om 
artisterna. Hoppas jag kan se det nu bara. Dags att krypa i säng,
klockan är 22 och jag jobbar i morgon.
 
 GOD NATT
     HAKUNA MATATA
    Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0