Jobbet här kommer jag.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.40
Dag 274 på året
 
181001
 
 
 GRATTIS
 
   Ragnar & Ragna
 
 
DAGENS  CITAT
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är morgon och hösten knackar på.
I natt har det varit kallt, väldigt kalt. Har haft
sendrag och väldigt ont i benen. Så dom är lite trötta 
och ömma. Konstigt jag hittar ett blåmärke på insidan av mitt
lår, hur kan det vara så? Jag tittar lite närmare på det, fan det är ju
en propp. Men jag skall väl inte ha dom, nu är det bara att kolla med läkaren
igen. Hjärtmedicinerna är ju allt jag skall ha så det skall ju inte vara några proppar.
 
 
Fan oroligt blev det för jag vill inte ha mer problem nu. Jag skall bara hoppas
på det bästa men det är inge kul. Ja jag tar en härlig morgon hemma med frukost
och läsning och lite mailande till Blogg.se. Här skall man fixa alla saker på morgonen.
Nu är allt klart, badrums fixandet, mailen och alla samtal. Jag kan nu äta lunch med Camilla
och Linus, som fick fin förkylning av Astrid. 
 
 
Det blir liv i luckan då Camilla tappar konceptet på en adm. på hennes jobb.
Hon ringer runt och får sen hjälp hos löneansvariga på kommunen.
Tur att någon kan hjälpa till. Ja jag skall dra mig nu då jag skall
till jobbet. Ja jag har nu börjat med att jobba. Så det är full
fart framåt. Nu skall jag bara fixa lösen och lite 
annat innan jag kan hoppa in på
avdelningen.
 
 
Jag kommer att jobba
mycket med Fatoe, vilket jag gjorde
när jag börja på Västergården. Jag har nu varit här i 
fyra år och sex månader, vad tiden går och det är så att jag har
fått flyttat runt lite. Börja på D och sen B och A och nu C har varit på alla 
avdelningarna. Jag har inte mycket att säga till om men nu så kör jag här på C sidan.
Jag har ett möte med chefen och vi skall fylla i ett papper om hur Rehaben tillbaka till jobbet blir.
Klara 15.00 och jag slutar nu.
Jag kommer att prata lite med A sidan och B sidan.
Jag träffa kurt och Lydiah. Men jag får hälsa på de andra senare.
Jag skall hem nu. Polisen som höll i mitt förhör förra veckan ringer. Hon
läser upp vad hon skrivit och undrar om detta är OK. Ja det blir bra detta. Jag känner
mig nöjd och så när vi lägger på undrar jag lite, vad händer nu. Måste jag kolla alla bilar runt mig nu??
Han kan ju dyka upp var som nu när anmälan är större och han kanske blir mer arg nu.
Ja ja jag handlar på Willys men jag tittar överallt, så inte denna bil fan kommer här där jag är.
Jag tycker att det blir extra jobbigt nu. Hoppas det bara går över. Fan ogillar detta.
Så tråkigt att bli påmind om händelsen. Jag skall nu betala och sen är det 
full rulle hem till mitt hem.
 
Matlagning och bara lite egen tid då min son och flickvän
kommer hem i kväll. Nu är min son hemma, men han är på G att gå
så jag har min stund i alla fall. Han skall som vanligt träffa kompisar och så
möta Ashani. Nu hoppas jag på en bra kväll.
 
Ungdomarna kommer nu 20.30 typ.
 Jag  är trött så min säng är ett måste om en stund.
Har bara lite att fixa, typ min ingefära dricka
som nu är klar att silas. Så här blir så
bra så. Nu kan jag sova gott.
 
GOD NATT
HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0